ریمپ ای سی یو ساینا | افزایش شتاب ، حذف کات آف ، افزایش توان موتور ساینا

حذف سنسور دوم اکسیژن ساینا – کاهش مصرف سوخت ساینا – حذف سنسور میل سوپاپ ساینا – رفع تاخیر پدال گاز ساینا


ریمپ ای سی یو ساینا | افزایش شتاب ، حذف کات آف ، افزایش توان موتور ساینا

ریمپ ای سی یو ساینا :  خودروی ساینا که محصول شرکت خودروسازی سایپا می باشد در واقع تغییر ظاهر یافته خودروی تیبا با همان امکانات و آپشن ها می باشد . دارای دو نسخه اتوماتیک و دستی است . مجهز به موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱٫۵ لیتری با ۸۰ اسب بخار توان خروجی . 

تفاوت ساینا اتومات با دستی در طراحی و امکانات داخل اتاق خودرو است که نسخه اتوماتیک یکسری آپشن ها نظیر فرمان هیدرولیک برقی ، دکمه های کنترلی و کروز روی فرمان و … می باشد . 

خودروی ساینا همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکت های خودروسازی دارای محدودیت هایی است که به وسیله ریمپ ای سی یو قابل رفع می باشد . 

دلیل این محدودیت ها چیست ؟

چون خودروها برای مناطق متفاوت آب و هوایی و جغرافیایی تولید می شود در نتیجه برای کارکرد بهینه خودرو در تمامی شرایط این محدودیت ها اعمال می شود . این محدودیت ها و ایرادات با ریمپ ای سی یو خودرو قابل رفع است .

ریمپ ای سی یو چیست ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری ( باز نویسی کدهای کامپیوتر یا ایسیو خودرو ) است که توسط مهندس تعمیرکار ای سی یو  بر روی خودرو اعمال می شود تا یکسری قابلیت به خودرو اضافه شود یا یکسری محدودیت برداته شود نظیر : رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف و …

ریمپ برای خودرو مفید است یا مضر ؟

بستگی به شخصی دارد که این فرآیند را بر روی ECU خودروی شما انجام میدهد . معمولا بسیاری از افراد تازه کار با استفاده از یک دامپ آماده ( فایل ریمپ ایسیو آماده ) کار ریمپ کردن را انجام می دهند که بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر شرایط خودرو است . در نتیجه خودرو آسیب می بیند . ولی ریمپر های حرفه ای این شرایط را در نظر می گیرند و به خودرو آسیبی وارد نمی شود . 

بعد از ریمپ کردن ، خودرو چه تغییراتی می کند ؟

خدمات ریمپ ای سی یو ساینا در پارسیان صنعت خودرو به شرح ذیل می باشد :

  • حذف کاتاف ساینا : دور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ است  . با ریمپ این محدودیت تا هر مقدار که شما بخواهید برداشته می شود . 
  • افزایش شتاب ساینا: با ریمپ ای سی یو می توان شتاب اولیه را افزایش داد ( در واقع مقدار زمان رسیدن سرعت خودرو از ۰ تا ۱۰۰ را کاهش داد ) که برای ساینا به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه ( مدلهای مختلف ) می باشد . 
  • حذف سنسور دوم اکسیژن ساینا : خودروی سانیا دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ می باشد . این استاندارد به دلیل مشکلاتی که در بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت ایران مشکلاتی را برای سنسور دوم اکسیژن از جمله خرابی بالا و هزینه تعمیر و تعویض زیاد به همراه دارد . در نتیجه با ریمپ این سنسور نیز حذف می شود .
  • حذف سنسور میل سوپاپ ساینا : این سنسور نیز خرابی زیادی دارد و در صورت درخواست شما قابل حذف است .
  • رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : به هنگام فشار بر روی پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که این تاخیر نیز به واسطه ریمپ ECU قابل رفع می باشد . 
  • تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب ساینا ) : این آپشن نیز برای مناطق گرم بسیار توصیه می شود زیرا فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به فعالیت خواهد کرد ( دور تند و دور کند ) در نتیجه دمای موتور نیز کاهش می یابد . 
  • افزایش توان موتور ساینا : برای افزایش توان و گشتاور موتور ساینا باید موتور خودرو نیز تقویت شود ( در غیر اینصورت کار غیر اصولی و به موتور آسیب می زند )
  • کاهش مصر سوخت ساینا : این آپشن نیز بازده موتور را در حالت معمول کاهش می دهد ( بیشتر برای گرفتن معاینه فنی مناسب است )

برای ثبت درخواست ریمپ ای سی یو ساینا با شماره های ۰۲۱۶۶۳۶۲۱۸۲ و ۰۲۱۶۶۳۶۳۰۸۲ تماس حاصل فرمایید و یا فرم زیر را پر نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند !

خدمات تعمیرات خودرو

تعمیر ایسوی و بردهای الکترونیکی تمامی خودروها
  • همچنین جهت هماهنگی برای تعمیرات خودرو خود می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 یا 09101463584 یا 09387080218 تماس حاصل نمایید و یا فرم بالا را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

7 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • سلام خسته نباشید یه ساینا اس خریدم اصلا گاز نمیخوره و پدال برقی شده تاخیر در گاز دادن داره دمای اب همیشه بالا است برای ساینا اس هم این توضیحاتی که نوشتید انجام پذیر است تا بیام مزاحم بشم و تغییرات کاملا قابل احساس است

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید ساینا اس دارم اصلا گاز نمیخوره و تمام معایبی که توضیح دادید را داره متاسفانه حالا لطف کنید منا راهنمایی کنید چون روز به روز هوا داغ تر میشه خیلی مشکل دارم و چقدر زمان میبره برای ریمپ

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من ساینا اس دارم گاز نمیخوره چراغ جکش روشن شد بردم نمایندگی سنسور اکسیژن عوض کرد ولی باز ماشین گاز نمیخوره باریمپ این عیب ازبین میره شتاب وگاز خورش بهتر میشه راهنمایی بفرمایید باسپاس

    پاسخ
    • برا منم اینجوره کسی مشکلو پیدا کرد به بقیه هم بگه لطفا

      پاسخ
    • میلاد از رشت
      فوریه 12, 2023 7:21 ق.ظ

      سلام
      مال من و خیلیای دیگم دقیقا اینجوری بود و برق این لامصب خیلی حساسه و با کوچکترین نیمسوز شدن یکی از قطعات چراغ چک روشن میشه و ماشین گاز نمیخوره یا ۳ کار میکنه و بد گاز میخوره و یهو گاز دادن رو قطع میکنه گاها
      یه مشکل برقی یا قطعه معیوب داری.
      حداقل یکی از قطعات یا حتی دوتا از قطعه های زیر سوخته
      ۱-فشنگی پدال ترمز
      ۲-سنسور اکسیژن دوم
      ۳-کوئل
      ۴-وایر
      ۵-سنسور میل سوپاپ
      ۶-دریچه گاز
      ۷-سنسور چرخ

      من از کوئل و سنسور اکسیژن پایین عوض کرده بودم و باز هم درست توده بود و مرحله سوم با عوض کردن فشنگی پدال ترمز ماشین هم چراغ چکش خاموش شد و هم گاز خورش درست شد

      پاسخ
  • سلام ساینا اس ۱۴۰۰ دارم تاخیردر گاز خوردن داره و دیر شتاب میگیره و سربالایی ها هم قدرت نداره ایسیو Ezu روی ماشین نصب شده چکار باید بکنم تا مشکل رفع شود

    پاسخ
  • باسلام. وخسته نباشی خدمت همه دوستان لطفا منو راهنمایی وکمک کنی یه ساینا s مدل 1400گرفتم اصلا راه نمیره. شتاب نمی گیره. مصرفش بالاست حدود11 لیتر در هر100کیلومتر مصرف می کنه. تاخیر پدال گاز داره آیا با ریمپ مشکلاتش حل میشه. بعددستگاه که زد برام ایسیومارکezu هستش آخرین ورژن برنامه اش هم1098 با کالیبره s130 هستش چکارش کنم آیا برنامه ریمپ تو بازار ونمایندگی مجاز ریمپ آمده یا نه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up