ریمپ ایسیو ( ECU )

ریمپ ECU در پارسیان صنعت خودرو

ارائه خدمات ریمپ ایسیو در مجموعه پارسیان صنعت خودرو برای تمامی خودروهای داخلی و چینی + گارانتی

ریمپ ECU خودرو خود را به ما بسپارید …

  • کاهش مصرف سوخت خودرو
  • افزایش توان موتور خودرو
  • تغییر جداول بوست توربو و افزایش بوست توربو
  • رفع تاخیر پدال گاز
  • تغییر عملکرد فن خودرو
  • افزایش کاتاف Cut Off
  • حذف سنسور دوم اکسیژن
  • افزایش شتاب اولیه و ثانویه
  • حذف سنسور میل سوپاپ
  • اصلاح دمای آب
  • رفع کپ دریچه گاز
  • و …
ریمپ خودرو

ریمپ ایسیو چیست ؟ 

ECU واحد کنترل الکترونیکی موتور است که تمامی فرمانهای صادره به بخش های مختلف موتور خودرو را کنترل می کند . ای سی یو هایی که بر روی خودرو نصب می شوند به صورت پیشفرض دارایی یکسری از محدودیت هایی است که توسط شرکت سازنده این محدودیت ها اعمال می شود . دلیل اصلی این محدودیت ها ارسال خودرو به کشورهای مختلف دنیا و شرایط متفاوت جغرافیایی و همچنین قوانین و مقررات متفاوت کشورها است .
ریمپ ایسیو بر اساس نیاز مشتری تهیه و کد نویسی می شود و یکسری معایب و محدودیت هایی که در هنگام کار با خودرو وجود دارد بر طرف می گردد . از جمله تغییراتی که می توان بر روی خودرو اعمال کرد شامل :
افزایش توان موتور : در واقع گشتاور خودرو افزایش می یابد که لازمه ی این کار تقویت موتور خودرو می باشد ( بیشتر در خودروهایی صورت می پذیرد که برای مسابقه و پیست هستند )

  • کاهش مصرف سوخت : این کار نیز در خودرو کاملا عملی است ولی بازده موتور کاهش می یابد ( برای گرفتن معاینه فنی مناسب و توصیه می شود )
  • تغییر جداول بوست توربو و افزایش بوست توربو
  • رفع تاخیر پدال گاز : هنگامی که پدال گاز را به وسیله ی پا فشار می دهید ، بین این فشار و عمل کردن گاز خودرو تاخیری چند میلی ثانیه ای وجود دارد که کاملا محسوس است . این تاخیر با ریمپ ایسیو برطرف می شود .
  • تغییر عملکرد فن خودرو : با ریمپ ایسیو فن دور پایین و دور متوسط در دماهای پایین تری عمل می کن و بازده موتور را افزایش می دهد .
  • افزایش کاتاف Cut Off : چنانچه در حالت درجا به خودروی خود گاز بدهید ، دور موتور نهایتا تا ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ بالا می رود . با حذف کاتاف این محدودیت دور موتور برداشته می شود .
  • حذف سنسور دوم اکسیژن : ماشین های یورو ۴ باید با بنزین استاندارد کار کنند ولی چون بنزین های عرضه شده در پمپ بنزین های ایران استاندارد یورو ۴ را ندارند ، سنسور دوم اکسیژن خیلی زود دچار خرابی شده و نیاز به تعویض دارد . با ریمپ ای سی یو سنسور دوم اکسیژن حذف شده و این مشکل نیز برطرف می شود .
  • افزایش شتاب اولیه و ثانویه : شتاب اولیه یا همان ۰ تا ۱۰۰ خودرو با ریمپ ای سی یو قابل کاهش است ( حداکثر تا ۲ ثانیه )
  • حذف سنسور میل سوپاپ : سنسور میل سوپاپ نیز به دلیل مشکلات ذاتی بسیار سریع دچار خرابی می شود که با ریمپ ایسیو نیز این مشکل قابل حل است .
  • اصلاح دمای آب : همان تغییر عملکرد فن خودرو می باشد

 

ریمپ ایسیو دقیقا چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

ریمپ ایسیو Remap ECU را می‌توان تنظیمات نرم افزاری دانست که به جای نرم افزار موجود بر روی ECU خودرو قرار می‌گیرد. ریمپ قادر است خودرو را با برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده کند. مپ ایسیو موتور خودرو را به طور کامل در اختیار خود می‌گیرد اما در زمانی که ریمپ جایگزین آن می‌شود شتاب، مصرف سوخت، ناک و… دچار تغییرات محسوسی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در زمینه چیستی ریمپ، تاثیر آن بر خودرو، نحوه کارکرد آن و نکات لازم در زمینه ریمپ ایسیو، مباحثی را بیان نماییم.

ریمپ ایسیو چیست؟

ایسیو همان کامپیوتر خودرو و یا مغز آن است. ریمپ ایسیو انجام بعضی از باز تنظیمات نرم افزاری و تغییر پارامترهای واحد کنترل الکترونیکی خودرو است که می‌توان با کمک آن بهره وری کارکرد موتور را بر حسب شرایط مختلف تغییر داد.

از جمله پارامترهای قابل تغییر توسط ریمپ می‌توان به تغییر پارامترهای جداول سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی، تغییر پارامترهای مرتبط با سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، تغییر پارامترهای سیستم توربو شارژ، تغییر پارامترهای سامانه منیفولد هوای ورودی، بازنگری جداول پارامترهای دریچه گاز، تغییر در پارامترهای مرتبط با دمای عملکرد فن رادیاتور اشاره کرد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو لازم است به بعضی از نکات توجه شود. از جمله این نکات شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت‌های آن، کیفیت سوخت خودرو و…است که این کار را از طریق ریمپ ایسیو می‌توان انجام داد.

در واقع این نکته بدین معناست که ریمپ ایسیو قادر است خودرو را با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف تطبیق دهد و یا با کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند. لذا با استفاده از ریمپ، مصرف سوخت خودرو کاهش می‌یابد و بهینه می‌شود. شتاب خودرو بهتر می‌شود و ناک یا احتراق زودرس آن برطرف می‌گردد.

تاثیر ریمپ ecu بر خودرو

در حقیقت و همان‌طور که گفته شد ریمپ را می‌توان به نوعی بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو دانست. ریمپ ایسیو کردن خودرو و یا تقویت نرم افزاری ایسیو یا کامپیوتر خودرو، نه تنها به خودرو شما آسیب نمی‌رساند بلکه عمر موتور را افزایش نیز می‌دهد. این کار، سبب می‌شود تا خودرو از فشار در شرایط مختلف خارج شود.

همان‌طور که می‌دانیم نسبت مخلوط سوخت و هوا  در خودرو بسیار مهم است. سوخت خودرو وقتی زیاد باشد احتراق به اندازه کافی انفجاری نخواهد بود و مخلوط سوخت و هوا کارایی لازم را نخواهند داشت. وقتی هوا زیاد باشد و مخلوط شبیه بمبی مینیاتوری خاموش شود منجر به خم شدن موتور و آسیب دیدن قطعات آن می‌گردد. اما در زمانی که از ریمپ ایسیو استفاده شود این نسبت تصحیح می‌گردد و از این طریق عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد.

نحوه کارکرد ریمپ ایسیو

کارخانجات سازنده اتومبیل، همیشه یک نوع تنظیمات نرم افزاری را برای ایسیو خودرو طراحی می‌ نماند و آن را اجرا می‌کنند. پس از آن این خودروها با مپ یا تنطیمات یکسان به نواحی مختلف و کشورهای مختلف ارسال می‌شوند. از طرفی شرایط آب و هوایی کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است که از جمله این شرایط متفاوت می‌توان به ارتفاع، ویژگی‌های جغرافیایی و… اشاره کرد. این در حالی است که تنظیمات ایسیو یکسان است و لذا بخش‌های مختلف خودرو از قبیل آوانس جرقه، میزان و زمان پاشش سوخت، زمان شروع به فعالیت رادیاتور و… در همه نقاط یکسان عمل خواهند کرد.

در این صورت چناچه یک منطقه جغرافیایی دارای ارتفاعی بالاتر نسبت به سایر نقاط کشور باشد غلظت اکسیژن، دما، فشار و… با سایر نقاط متفاوت خواهد بود و هوایی که وارد خودرو می‌شود نیز از ویژگی‌های مختلفی نسبت به سایر نقاط برخوردار خواهد بود. در چنین شرایطی اگر ایسیو چنین کیفیت‌هایی را در نظر نگرفته باشد و بدون در نظر گرفتن چنین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی، اقدام به پاشش سوخت کند باعث می‌شود تا موتور خودرو تمامی کارایی خود را به نمایش نگذارد و بخشی از توان خودرو غیر قابل استفاده باقی بماند. بنابراین خودرو دچار ریپ می‌شود و بد کار می‌کند.

ریمپ ایسیو چیست ؟

برای حل این مشکل می‌توانیم با تغییر پارامترهای مربوطه در ایسیو مانند جدول‌های سیستم جرقه و سوخت رسانی، زمان و میزان پاشش سوخت و… را تغییر دهیم و این راندمان را افزایش دهیم و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، آن را ارتقا دهیم. لذا تغییر پارامترهای بخش‌های مربوطه در نرم افزار یا مپ ایسیو، باعث بهبود عملکرد خودرو، افزایش شتاب آن، کاهش ناک، تقلیل مصرف سوخت خودرو و…. می‌شود.

توجه به بعضی نکات ضروری در ریمپ ایسیو

ریمپ ایسیو باید حتما توسط افراد خبره و متخصص این کار انجام بگیرد.  اگر ریمپ، توسط متخصصین این امر انجام نشود آسیب‌های جدی به موتور خودرو وارد خواهد شد. چنانچه انجام عملیات ریمپ ایسیو توسط افراد ناآگاه اتفاق بیفتد ممکن است چنین افرادی سوخت را به صورت غیر اصولی کم و یا زیاد کنند در چنین شرایطی چند اتفاق ممکن است پیش آمد کند. از یک طرف امکان دارد مصرف سوخت افزایش یابد و از طرف دیگر خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سر سیلندر و… اتفاق بیفتد.

افراد غیر حرفه‌ای، هم‌چنین موقع انجام این کار، با تغییراتی که در برنامه ایسیو انجام می‌دهند به حذف سنسور میل سوپاپ اقدام می‌کنند تا از این طریق بتوانند خطای سنسور موقعیت یاب میل سوپاپ را حذف کنند در حقیقت این عده از افراد غیر حرفه‌ای در ریمپ ایسیو، به جای اینکه مساله را حل نمایند صورت مساله را حذف می‌کنند. بنابراین لازم است حتما برای انجام این کار به افراد حرفه‌ای و مطمئن مراجعه کنید.

ریمپ ایسیو باید تغییرت آب و هوایی ایران را در نظر بگیرد.

یکی از نکاتی که در این زمینه لازم به ذکر است این است که با توجه به شرایط آب و هوایی و کیفیت سوخت بنزین در ایران تمامی تغییرات ریمپ ایسیو باید تغیر یابد تا مشکلی در موتور ایجاد نشود و به کاهش عمر آن منجر نگردد.

خودروهای استانداردی که هدرز ندارند و یا فاقد کیت مکش ورود هوا هستند اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت، آوانس جرقه را افزایش دهند تا حداکثر قدرت در موتور ایجاد شود منجر به ناک شدن و یا احتراق زودرس می‌گردند و دمای احتراق آن‌ها افزایش می‌یابد. در چنین حالتی انتقال حرارت 7/1 برابر افزایش خواهد یافت و ممکن است ذوب شدن پیستون را به همراه داشته باشد و پس از آن منجر به تخریب شدن کاتالیزر گردد و سپس سوپاپ‌ها آب شوند و یا دچار آسیب گردند.

  • رفع کپ دریچه گاز : همان رفع تاخیر پدال گاز می باشد .

آخرین خودروهای ریمپ شده

خدمات تعمیرات خودرو

تعمیر ایسوی و بردهای الکترونیکی تمامی خودروها
  • همچنین جهت هماهنگی برای تعمیرات خودرو خود می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 یا 09101463584 یا 09387080218 تماس حاصل نمایید و یا فرم بالا را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دوره های آموزشی پارسیان صنعت خودرو

keyboard_arrow_up