آموزش ایسیو | تعمیر و عیب یابی سیستم ایموبلایزر | قسمت اول

تعمیر ایموبلایزر پژو ۴۰۵ ، تعمیر ایمویلایزر پارس ، عیب یابی سیستم ایموبلایزر سمند ، عیب یابی ایموبلایزر روآ ، تعمیر ایموبلایزر دنا ، علت چشمک زدن چراغ سوئیچ پراید ، علت روشن ماندن چراغ ایموبلایزر سمند ، علت روشن شدن چراغ ایموبلایزر ، چشمک زدن چراغ ایموبلایزر 206


تعمیر و عیب یابی سیستم ایموبلایزر

چراغ اخطار ایموبلایزر :

 

بر حسب مدل خودرو و مشخصات قطعات ، وضعیت سیستم ایموبلایزر توسط یک چراغ قرمز رنگ و بصورت زیر نمایش داده می شود :

  • چشمک زدن با یک چشمک در ثانیه : سوئیچ بسته و سیستم ایموبلایزر فعال می باشد .
  • کاملا خاموش : سیستم ایموبلایزر غیر فعال می باشد .
  • چشمک زدن سریع با چهار چشمک در ثانیه : سوئیچ باز و سیستم ایموبلایزر فعال می باشد .
  • دائم روشن : سوئیچ باز و سیستم ایموبلایزر دارای ایراد می باشد و به درستی عمل نمی کند .

موقعیت این چراغ بر حسب مدل خودرو و سیستم ایموبلایزر متفاوت است ( صفحه نشانگر ، کلید قفل مرکزی ، چراغ های داخلی ) این چراغ توسط واحد الکترونیکی ایموبلایزر کنترل می شود .

 

اگر در سیستم ایموبلایزر خودرو خود مشکلی داشتید ، با شماره های 02166363082 و 09387080218 تماس بگیرید 

 

کنترل سیستم ایموبلایزر

در مدل های قدیمی ، سیستم ایموبلایزر توسط ریموت کنترل مادون قرمز قفل مرکزی عمل می کرد . یعنی با قفل شدن درها توسط ریموت ، سیستم ایموبلایزر فعال شده و با باز شدن قفل ها توسط ریموت ، این سیستم غیر فعال می گردد .

بنابراین در آن مدل ها ، در صورت بروز ایراد در سیستم قفل مرکزی ( گیرنده یا فرستنده ) ، نه تنها عملکرد قفل مرکزی مختل می گردد بلکه موتور خودرو نیز روشن نمی شد .


ثبت نام دوره آموزش ایسیو


در خودروهای جدید ، سیستم ایموبلایزر توسط یک چیپ مغناطیسی کد دار که بدون باتری عمل می کند ، کنترل کارت ( بر حسب مدل خودرو ) نصب می شود و دارای یک کد الکترونیکی محرمانه می باشد که برای خودرو های مختلف ، متفاوت می باشد .

نکته : در اکثر سیستم ها ، چیپ مغناطیسی به تنهایی قابل تعویض نیست و در صورت خرابی ، می بایستی کلید یا کارت را بطور کامل تعویض نمود .

مشکلات ایموبلایزر

هنگام خرابی ایموبلایزر یکسری نشانه های وجود دارد که نشان دهنده ” مشکلات ایموبلایزر ” می باشد . در ادامه این موارد را بررسی می کنیم :

  1. مشکلات ایموبلایزر ( مشکلات قفل شدن ) : یکی از نشانه های خرابی ایموبلایزر هنگامی است که می خواهید درب خودرو را قفل کنید ( با استفاده از کلید از راه دور ) ولی دربها قفل نمی شود . البته در برخی موارد ممکن است مشکل در قفل مرکزی خودرو نیز باشد.
  2. مشکلات ایموبلایزر ( باز نشدن ) : گاهی نیز درب ماشین را با کلید از راه دور قفل کرده اید اما بعد که می خواهید درب را باز کنید ، قفل باز نمی شود . این مورد نیز می تواند اشکال در سیستم ایموبلایزر باشد .
  3. مشکلات ایموبلایزر ( استارت خودرو ) : از جمله واضح ترین و متداول ترین مشکلات ایموبلایزر ، استارت نخوردن خودرو می باشد . ( البته به شرطی که باقی موارد مشکلی نداشته باشد ) معمولا در این موارد چراغ ایموبلایزر دائم روشن بوده و نشان دهنده ایرادی در این سیستم می باشد .

پس به طور کلی مواردی چون ” باز نشدن دربها ، قفل نشدن دربها ، عدم عملکرد دزدگیر و عدم استارت خوردن ” از جمله مواردی است که جزء مشکلات ایموبلایزر می باشد .

علت چشمک زدن چراغ ایموبلایزر

در اول مقاله دلایل چشمک زدن چراغ ایموبلایزر عنوان گردید .

تست ایموبلایزر

جهت انجام ” تست ایموبلایزر ” به مقاله ” نحوه عیب یابی سیستم ایموبلایزر ” مراجعه کنید .

خطای ایموبلایزر

” خطای ایموبلایزر ” در قسمت مشکلات ایموبلایزر ( کمی بالاتر ) توضیح داده شد .

بررسی انواع ایموبلایزرهای مورد استفاده در ماشین های ایران خودرو

نکته : فقط Bosch M 7.4.4 بررسی می شود .

 

XU7 BOSCH M 7.4.4 :

اجزای سیستم :

۱ – تگ سوییچ با مشخصات ۷۹۳۶ ( محل قرارگیری در داخل ریموت سوییچ ) : این قطعه بر روی قاب ریموت نصب می شود و هنگامی که تحت تاثیر میدان مغناطیسی آنتن قرار می گیرد کدهایی که بر روی آن ایجاد شده است را جهت تبادل اطلاعات به قطعه ICU انتقال می دهد .

۲ – آنتن ایموبلایزر ( محل قرارگیری دور مغزی سوییچ ) : این قطعه وظیفه تبادل بین TAG سوییچ و SMARTRA ( ICU ) را دارد .

۳ – واحد SMARTRA – ICU ( محل قرارگیری پشت آمپر ) : این قطعه به عنوان واسط بین آنتن و ECU عمل می کند ولی کدی در خود ذخیره نمی کند و نیازی به معرفی ندارد .

نقشه ارتباطی بین اجزاء ایموبلایزر :

از آنجایی که شماره پایه های سوکت SMARTRA – ICU بر روی قطعه قابل رویت نمی باشد ، از شکل زیر جهت شناسایی پایه های آن استفاده می شود .

  • پایه شماره ۱ : مثبت آنتن
  • پایه شماره ۵ : منفی آنتن
  • پایه شماره ۹ : مثبت باطری
  • پایه شماره ۴ : منفی باطری
  • پایه شماره ۲ : INPUT / OUTPUT

شرایط تعریف کلید ( شرایط تعریف سوئیچ ) :

۱ – جهت معرفی کلید و یا عیب یابی ابتدا لازم است شرایط سیستم در قسمت Immublizer در منوی معرفی کلید در عیب یاب iko diag ملاحظه شود .

۲ – در صورتی که کد اشتباه وارد ایسیو شود جهت حفظ شرایط امنیتی وارد شرایط Antiscan Running خواهید شد و جهت برطرف شدن آن لازم است مطابق جدول زیر زمان لازم جهت خارج شدن از این حالت رعایت شود ممکن است ایراد از ناحیه SMARTIRA – ICU باشد به همین منظور ابتدا با قطعه جایگزینی SMARTRA – ICU از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید و پس از آن جهت برطرف شدن حالت Anstiscan Running خارج شده و در بخش immobolizer status عبارت no antiscan in progress ظاهر گردد و پس از آن با وارد کردن کد صحیح عمل تعریف کلید را کامل نمایید .

۳ – جهت معرفی یک کلید جداگانه بهتر است ابتدا ایسیو به حالت Neutral بازگردانده شود و پس از معرفی مجدد ایسیو در منوی انتخاب تعداد کلید عدد ۲ انتخاب شود و تگ جدید به همراه تگ قبلی معرفی شوند .

۴ – در سیستم ایموبلایزر بوش SMARTRA-ICU نیاز به معرفی ندارد .

۵ – در هنگام تعویض ایسیو موتور به عنوان مثال به دلیل ایراد موتوری با توجه به اینکه این قطعه MASTER بوده و کدها در مرحله تعریف کلید در این قطعه ثبت می گردد و قابلیت پاک کردن کد از ایسیو وجود ندارد باید ح تما ۲ عدد تگ TAG جدید با استفاده از  گزینه virgin – learning ecu / keys virgin learning تعریف شوند . لازم به ذکر است در فرآیند تعریف کلید اگر فقط یک تگ تعریف گردد موتور روشن نخواهد شد .

۶ – در هنگام تعویض آزمایشی ایسیو موتور با خودروی مشابه فقط کافی است ایسیو و تگ های خودرو مشابه بر روی خودروی معیوب نصب شده و نیاز به تعویض ایسیو نمی باشد .

۷ – در صورت استفاده از گزینه NEUTRALIZE در نرم افزار ایکو دیاگ برای ریست کردن ایسوی موتور ، ایسیو موتور ریست می گردد . در این حالت کلیدهای تعریف شده برای ایسیو از حافظه قطعه پاک می شوند اما کد کلید اولیه در حافظه ایسیو باقی می ماند و امکان تعریف نمودن آن با کد کلید متفاوت وجود ندارد ; اما می توان ۲ عدد تگ TAG جدید با همان کد قبلی برای ایسیو تعریف کرد .

لازم به توضیح است که این مدل ایموبلایزر در خودروهای پژو ۴۰۵ و پارس می باشد .


اگر به تعمیرات ایموبلایزر و تعریف کلید و سوئیچ خودرو علاقمند هستید ، می توانید در دوره تعمیرات ECU پارسیان صنعت خودرو ثبت نام کرده تا علاوه بر یادگیری کامل تعمیرات ایسیو ، تعریف کلید را هم یاد بگیرید . جهت اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید .

ثبت نام

ثبت نام دوره های آموزشی ایسیو و الکترونیک خودرو
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

77 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • با سلام
    من پژو پارس TU5 کلاس ۱۵ دارم، این چراغ چشمک زن ایموبلایزر کلا خاموشه…
    با توجه به توضیحاتی که دادین ایموبلایزرم کلا غیر فعاله، برای فعال سازیش باید چه کنم؟

    پاسخ
    • سلام
      لطفا با شماره های ۰۲۱۶۶۳۶۳۰۸۲ و ۰۲۱۶۶۳۶۲۱۸۲ تماس حاصل نمایید .

      پاسخ
      • سلام،سمند مدل ٨٨ال ایکس دارم،پیام میده دمای آب زیاد است اماآمپر نشون نمیده،تازه شمع آب عوض کردم گفتن معیوبه اما بازم همون خطا میزنه دیاگ میزنم میگه خطالی ایموبلایزر،در ادامه خطا میگه فشار روغن پائین است ماشین خاموش میشه

        پاسخ
        • سلام،من سمند ال،ایکس مدل ۹۸،تک گانه.هنگام روشن کردن ماشین پمپ بنزین نصف کاره کار میکنه وبعدازان ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه ،چندین باربایدسویچ رابازوبسته کنم تا پمپ بنزین کامل کارکنه تاماشین روشن شود،لطفا راهنمایی بفرمایید.

          پاسخ
          • سلام آقا حمید ماشین منم اینجور مشکلی داره دقیقا
            آیا مشکلت برطرف شد

        • رضا رحیمی
          اکتبر 6, 2022 3:17 ب.ظ

          کابل منفی باطری که به بدنه وصل میشه رو چک کن ،،،و یک کابل تقویتی از منفی باطری به بدنه وصل کن ،،،برای فشار روغن هم اگه کیفیت روغن خوب هست و مقدار روغن تو موتور فول هست و فیلتر روغن سالم هست ،،،فشنگی روغن زیر منیفولد هوا رو چک کن اول سیم و سوکت بعد خود فشنگی ،،،در غیر اینصورت ایراد از اویل پمپ هست ،،که برای تست اویل پمپ ماشین روشن باشه ودر روغن رو باز کنید و دو سه تا گاز بهش بدید اگه روغن پاشید بیرون اویل پمپ سالمه ،،،

          پاسخ
    • واسه منم همینجوریه
      البته من کارکرده گرفتم ماشین رو
      علاوه بر ریموت اصلی دزدگیر هم نصب بود،
      بعد متوجه شدم چراغ ایموبلایزر کلازخاموشه

      پاسخ
  • سلام
    من باتری ریموت ماشینم پارس کلاس۱۳ رو عوض کردم,حالا راحت قفل میشه اما برای باز شدن خیلی اذیت میکنه.خیلی باید فشار بدی و بگیر نگیر داره که باز بشه,مشکل از چی میتونه باشه؟؟
    بخوام با سوییچ هم باز کنم بوق میزنه چکار کنم؟
    ممنون

    پاسخ
    • احتمالا روی برد جرم گرفته

      پاسخ
    • محمد ۳اسم جعفری
      نوامبر 22, 2022 11:38 ب.ظ

      سلام عزیز یک فنر داره شکسته فقط پیش تعمیر کار ببر روکش در را باز کنه اون فنر را تعویض کنه اگه نشه دیگه نه از تو نه از بیرون باز نمیشه خیلی راحت با فشار انگشت باز میشه ولی باید بلد باشی با زور و دست زدن به هیچ یک از اهر م ها و میله ها باز نمیشه

      پاسخ
    • سلام من آوانته دنده دارم تا حالا وقتی چراغ ایموبلایزر کامل روشن بوده استارت میشده ولی حالا چراغ از حالت چشمک زن خارج نمیشه و استارت میخوره ولی روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

      پاسخ
    • حسین رمضانی
      سپتامبر 17, 2023 7:27 ب.ظ

      سلام . من ماشینم ،206 تیوفایوه ایموبولایزرش گاهی وقت قطع میشه گاهی وقت روشنه یعنی گاهی سوییچ رو می‌شناسه گاهی نمی‌شناسه و ماشین روشن نمیشه ممکنه راهنمایی بفرمایید مسکل از چیه ؟ ممنونم از لطف شما.

      پاسخ
  • سلام
    با باز کردن سوییچ علامت ایموبلایزر یکسره روشن هست و خودرو استارت میخوره و روشن نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید چطور روشن کنم

    پاسخ
    • مشکل ماشین من هم این بود بعد از کلی اذیت و در تعمیرگاه فهمیدن کیت ایموبلایزر مشکل داره

      پاسخ
    • علیرضا حقیقی
      نوامبر 2, 2022 1:11 ق.ظ

      سلام از چیش بود؟

      پاسخ
    • مجید باوی
      ژوئن 22, 2023 12:55 ب.ظ

      سلام من ماشینم تیبا مدل 98هستش چراغ ایموبلایزر الان مدتی بطور کم رنگ روشن میشه البته همیشه روشن نیست بعضی موقع ها اصلا چراغ روشن نمیشه

      پاسخ
  • حامد کهرازهی
    ژانویه 20, 2020 1:26 ق.ظ

    سلام من پراید ۸۶دارم کامپیوترش کد خورد و من کد رو شکستم حالا باهرکلیدی روشن میشه و چراغ چک درحالی که ماشین روشن مداوم ب صورت چشمک زن روشنه چکار باید بکنم

    پاسخ
  • سلام. ماشین من سمند ef7 مولتی پلکس هست. بعضی وقتها چراغ ایمبولایزر روشن میشود و برای خاموش شدن باید چند بار کلید را باز و بست کنم تا خاموش بشود بعضی مواقع نیم ساعت وقتم را می‌گیرد. باید چه کار کنم. ممنون از راهنمایی

    پاسخ
    • منم همین مشکل رو دارم
      یعنی کلید رو که وارد میکنم چراغ روشن میشه و گاهی چندین بار باید کلید رو دربیارم دوباره بذارم تا ماشین روشن بشه
      لطفا اگر راه حلی پیدا کردید به من هم اطلاع بدید

      پاسخ
      • احتمال زیاد مدار ایمو قلع مردگی داره باید باز بشه و یک تعمیرکار الکترونیک یا برق خودرو با دقت بررسی و لحیم کاری کنه قبل از باز کردن موقع استارت اگر خواستید با چند ضربه زیر قاب تلسکوپی فرمان ماشین میتونید تست کنید ببینید بهتر میشه و ماشین روشن میشه یا نه

        پاسخ
      • احتمال زیاد مدار ایمو قلع مردگی داره باید باز بشه و یک تعمیرکار الکترونیک یا برق خودرو با دقت بررسی و لحیم کاری کنه قبل از باز کردن موقع استارت اگر خواستید با چند ضربه زیر قاب تلسکوپی فرمان ماشین میتونید تست کنید ببینید بهتر میشه و ماشین روشن میشه یا نه

        پاسخ
    • سلام دوست عزیز مشکل ایموبلایزر را حل کردی
      میشه راهنمایی کنید ممنون

      پاسخ
  • با سلام .دوستان من نژوپارس سال98دارم گاهی اوقات به طور ناگهانی ایمولایزر فعال میشه و بوق ممتد میزنه که مجبور میشم سرباتری بردارم .دست به فرمون که میزنم و فرمونو حرکت های کوچیک‌میدم صدا قطع میشه ولی دوباره شروع میکنه به زدن .بعضی اوقات هم درزمان حرکت بوق های پی در پی میزنه.هر جا هم بردم نتونستن بفهمن مشکل از کجاست .کسی میتونه منو راهنمایی کنه

    پاسخ
    • یکنفر تنهااا
      ژوئن 13, 2020 10:39 ب.ظ

      سلام احتمالا از سخنگو خودرو هست یه فیوز ده داره در بیار خودتو راحت کن

      پاسخ
      • سلام منم همین مشکل و دارم …کامنت ها رو خوندم کسی پاسخ نداد …شما یکساعت برق ماشین رو باز بزار و بعد خاموش کن …دوباره روشن کن و استارت بزن سپس با دیاگ کدهای خطا رو پاک کن …ولی این روش موقتیه و دائم ممکنه رفع نشه

        پاسخ
  • علی اصغر
    می 15, 2020 2:40 ق.ظ

    با سلام
    بنده پژوپارس مدل 88 دارم در حین رانندگی چراغ چشمک زن ایموبلایزر روشن میشه و ماشین خاموش نمیشه اما بیشتر وقتا زمانی ک استارت میخوام بزنم ماشین پمپ بنزینش کار نمیکنه چند بار کلید قطع وصل میکنم تا پمپ بنزین عمل کنه تا ماشینم روشن بشه لطفا راهنماییم کند تا بدونم مشکلش کجاس
    درضمن بنده اون کد داخل سوئیچ بستم دور مغزی سوئیچ
    اگه جواب سوال بنده رو بدید ممنونتون میشم

    پاسخ
  • باسلام ماشین من پژو پارس ۹۶ وقتی درها رو قفل میکنم چراغ قفل روشن و خاموش میشه میخواستم بدونم این حرکت طبیعی هست یا مشکل خاصی داره؟چون تا حالا دقت نکرده بودم.

    پاسخ
  • با سلام خدمت دوستان عزیز در بعضی از خودرو ها چراغ چشمک زن عمل نمیکند که بستگی به نوع ECU خودرو و استراتژی آن دارد ودر جواب بعضی از دوستان که چراغ در حالت سوئیچ باز روشن میماند باید گفت که با تعیض یونیت ایموبلایزر ایراد کاملا رفع میگردد

    پاسخ
  • سلام من يه ٢٠٦ مدل٩٣ دارم ماه پيش و همين ديشب سوييچو كه باز ميكنم همه چه اوكيه ولي استارت نميخوره تنها كاري هم كه ميكنم درست ميشه اينه كه سرباتري رو يه ربع برميدارم راه حلي داره اينطوري نشه رفته رو مخم

    پاسخ
  • موسی
    سلام من تبیای97دارم صبح که میخوام ماشین روشن کنم چراغ ایموبلایزر روشنه هرچی استارت میزنم ماشین روشن نمیشه بعضی وقتها بعداز بیست دقیقه با تک استارت روشن میشه ضمناوقتی چراغ ایموبلیزر روشنه چراغ پمپ بنزین وچراغ چک روشنه به محظ اینکه ماشین روشن میشه چراغهای مذکور خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام من پژو پارس سال مدل ۹۹ دارم موقع قفل کردن با باز کردن درب ها چراغی روشن نمیشه یا صدایی نمیده

    پاسخ
  • سلام
    پارس 98 تیو فایو با ایسیو ssat دارم ماشین موقعی که گرم بود بعضی مواقع استارت میزدم روشن نمیشد باید چندتا استارت میزدم تا روشن میشد نمایندگی ایموبلایزر عوض کرد بعد دوباره همین مشکل پیش اومد بعد نود ها را آبدیت کردن دوباره مشکل بهم زده تو دیاگ هم ایموبلایزر خطا زده نمیدونم مشکل ایموبلایزر الان چیه ممنون

    پاسخ
    • سلام

      لطفا اگر حل مشکل رو پیدا کردید بگید ممنون میشم

      ماشین منم همینطوره دقیقا

      صبح راحت روشن میشه اما نیم ساعت کار کنی بعد خاموش کنی دیگ روشن نمیشه

      هیچکی هم نمفهمه

      پاسخ
  • رسول صفایی
    ژانویه 29, 2021 9:26 ب.ظ

    سلام پارس مدل۸۹ سوئیچ که باز میکنی استارت میزنی چراغ چشمک زن سوئیچ باز چشمک میزند و ماشین روشن نمیشود
    دلیل چیست

    پاسخ
  • سلام
    من سمند EF7 دارم گاهی اوقات چراغ سوییچش روشن میشه و ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه و ممکنه نیم ساعت بعد درست بشه، علتش چی میتونه باشه.خیلیییی اذیتت میکنه
    ممنون

    پاسخ
    • من هم همین مشکل رو دارم
      اساتید میگن ربطی نداره ولی من ازمایش کردم میشه . ده دقیقه سر باطری رو قطع کنید بعدش درست میشه . و نمایندگی هم بردم نتونستن درستش کنند . اگر کسی می دونه بگه حتما

      پاسخ
      • خلیل پرهیزکار
        سپتامبر 29, 2021 1:32 ب.ظ

        من اریزو۶دارم وقتی روشن میکنم می نویسد ارتباطات قطع چکارکنم

        پاسخ
      • کلانتر مرتد
        اکتبر 24, 2023 9:47 ب.ظ

        از کیت ایموبلایزره منم همین درد و دارم‌ انقدر دیونه کنندس میگم ماشین و اتیش بزنم باید ایمو بلایزر یا خذف بشه یا اگه تعمیرکار پیدا کردی سلام‌منم برسون بدی تعمیر کنه همه اکثر این‌مکانیکا و انژکتوری ها از روز گوگل و یوتویوب شدن استاد کار و مهندس از گوز هم سر در نمیارن دیاگ‌بگه ماشین خارش اگزوز داره اونا هم همون و میگن

        پاسخ
    • سلام
      ماشین من هم سمند EF7 هست و همین مشکل داشت ،چندین بار این اتفاق توی 5 الی 6 ماه برام افتاد یعنی برج9 اتفاق افتاد رفت تا اوایل فروردین ،بعد دوباره اردیبهشت تکرار شد(قبلا 10 دقیقه کاریش نداشتم بعدش روشن میشد)،اما بار آخر همون لحظه ای که خاموش بود هر کار کردم روشن نشد(حدود یک ساعت درگیر بودم) زنگ زدم امدادخودرو اومد دیاگ زد خطای ایموبلایزر بود ،پاکش کرد ماشین راحت شد ،چندین بارم خاموش روشن کردم فعلا که مشکلی نداره،بنده خدا گفت برو نرم افزار ECU رو بروز کن.

      پاسخ
  • امین میرزاعباس
    فوریه 9, 2021 9:51 ب.ظ

    سلام خسته نباشی
    بنده پراید 131 مدل 97 دارم یک هفته میشه گرفتار شدیم سویچ کد نمیخونه ماشین خاموش میشه چندبارم توی حرکت با تک اعلام چراغ چک ماشین خاموش شده
    یکی دوجا هم بردم نتونسته درسته کنه اخری هم میگه یونیت ای بی اس مشکل داره باعث میشه اختلال ایجاد کنه سویچ کد نخونه قبل ایجاد, این مشکل چندهفته ای بود که گاهی چراغ ای بی اس خطا میداد ولی درحد چند ثانیه قطع میشد یا با خاموش روشن کردن سویچ از بین میرفت واقعا مشکل از چی میتونه باشه چون کامپیوترم باز کرده کلع تست کرده مشکل نداره حتی کد سویچم تست کرده میگه سالمه

    پاسخ
    • منم همین مشکلو داشتم گفت فیش abs رو دربیار فیس رو که در اوردم درست شد فیش رو که میزنم ماشین روشن نمیشه

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید پارس مدل 90 دارم چراغ ایموبلایزش روشن نمیشه البته سوییچش بی کد کرده بودن قبلا ازاینکه من بخرم الان میتونم فعالش کنم وچگونه فعال کنم؟ باتشکر

    پاسخ
  • ماشین من ۲۰۶ تیپ پنجه چراغ ایموبلایزرش روشن شده ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه. یبار سرباطریشو برداشتم بعد که گذاشتم روشن شد ولی الان دیگه روشن نمیشه. چیکارش کنم کجا ببرم درستش کنه؟

    پاسخ
    • سلام خسته نباشید
      پراید دوگانه شرکتی مدل ۸۶ ساژم دارم که چراغ ایموبلایزر بصورت دائم روشن هست چه ماشین روشن باشه چه خاموش در حالت چشمک زدن هست و ترتیب شمع ها بر روی کوئل درست نصب نیست مشخصه دستکاری شده برا سوئیچ ماشین
      که ماشین روشن بشه الان ماشین روشن میشه تنها مشکلی که داره چراغ ایموبلایزر هست که دائم روشن هست لطفاً راهنمایی کنید

      پاسخ
  • سلام سورن ۹۵ زیمنس دارم بعد از دیاگ زدن ماشین چراغ ایمو ثابت و چراغ بنزین چشمک میزنه و ماشین روشن نمیشه سرباتری رو هم بیست دقیقه قطع کردم روشن نشد

    پاسخ
    • سید محمد لواف
      اکتبر 17, 2022 7:04 ب.ظ

      دانلود با کالیبراسیون اشتباه انجام دادن.کالیبراسیون درست انتخاب و دانلود انجام شود

      پاسخ
  • باسلام پژو 206 تيپ 2 مدل 98 دارم موقع حركت خودرو بخصوص در دنده هاي سنگين (دنده 2 ) هنگام تعويض دنده چراغ ايمبولايزر روشن ميشه ماشين ريپ ميزنه بعضا بعضي وقتا سوييچ باز ميكنم چراغ ايموبلايزر چمشك ميزنه و ماشن استارت ميزنه و روشن نميشه
    هيچ خطايي رو ECU نمياد

    پاسخ
    • سلام من هم همین مشکل رو دارم از وقتی که دزدگیر گذاشتم اینجوری شده ماشین خین رانندگی یهو چراغ ایموبلایزر روشن میشه و ریپ میزنه
      راهنمایی کنید.

      پاسخ
      • با سلام‌ سمند ال ایکس مدل ۸۸ دارم یه چند روزی ه صفحه ایمو بلایزر من کلا خاموش شده همه چی سرجاشه فقط نمیتونم به تنظیمات و ساعت و فلان دسترسی داشته باشم هیچی دیده نمیشه
        لطفا راهنمایی کنین
        با تشکر

        پاسخ
      • سلام مشکل منم همینه هزار حا هم بردم شمع و وایر و باتری سوکت دریچه گاز هم عوض کردم گفتن ایراد از ecu ماشینه که مارکش غرب استیله نمیدونم چقدر درست باشه این تشخیص

        پاسخ
  • مهدی شریفی ...خوزستان
    آگوست 28, 2021 1:07 ق.ظ

    سلام کد خوان ریموت که جفت کلید هست شکسته لطفا راه حل؟

    پاسخ
  • سلام ایموبلایزرپراید 88 فعال شده استارت نمیخوره ماشین مونده دم در لطفا راهنمایی کنید غیرفعالش کنم

    پاسخ
  • سلام دوستان
    ماشین من هم یک مدتیه سویچ را که باز می کنم صدای پمپ بنزین نمیاد و روشن نمیشه باید چندین بار سویچ را در بیارم تا بعد از ۱۰ تا ۱۵ اگر روشن بشه در ضمن ماشین ریپ هم داره
    چندین بار نمایندگی بردم یونت و آنتن و تراشه ایموبلایزر تعویض شده اما درست نشده!!!
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام خواهش میکنم جواب منو بدید ممنونم
    پژو ۴۰۵ مدل نود دو دارم. بعضی وقتها درب بازکن بگیر نگیر داره. مثال باز می‌کنه ولی نمی‌بنده . یا میبنده باز نمیکنه!
    قبلن دکمه داخلی درب ها رو دستکاری میکردم راه میوفتاد
    لطفا بگید مشکل کجاست. با تشکر

    پاسخ
  • سلام من پراید هاچبک قدیم دارم.بعضی وقت ها سوییچ بازپمپ بنزین کار میکند میکنم ماشین روشن میشه و بعضی وقتها سوییچ باز میکنم پمپ کارنمیکند و ماشین استارت میخورد و روشن نمیشه.دیاگ زدم نشون داد خطای دایم ایموبلایزر. لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام وقتی ماشینو روشن میکنم بعد چندثانیه که روشن شد چراغ abs روشن میشه و ماشین خاموش میشه که باید سویچ و کامل ببندی تا دوباره ماشین روشن بشه وگرنه ماشین فقط استارت میخوره و روشن نمیشه
    چندین بار دستگاه زدم‌ هیچ مشکلی رو نشون نداده خواهشا مشکلو بگید دیگه انقدر دستگاه زدم که عاسی شدی استپر موتور هم عوض کردم باتری ماشین دیگه رو هم گذاشتم روماشین مشکل حل نشده

    پاسخ
  • با سلام پژو پارس مدل 88 دارم با ریموت که قفل میکنم دوباره باز می کنه ولی از داخل ه که قفل میکنم دزگیرا کار میکنن با ریموتش ولی نمیزاره قفل بمونه چیکار کنم؟؟

    پاسخ
  • محمدرضا آرامون
    دسامبر 30, 2022 12:24 ق.ظ

    سلام پراید 132 مدل 90دارم خطای ایمو بلایزر داره پمپ بنزین کارنمیکنه برق سرشمع نمیاد استاردمیخوره روشن نمیشه. ICUبازکردم گفتن سالمه ولی روشن نمیشه که نمیشه همینجور در خونه مونده لطفا راهنماییم کنید چکنم

    پاسخ
  • سلام من سمند ef7مدل 93 ایسوبوش دارم اقاکمک کنید اینجا اردبیل کسی بلد ایراد ماشینو حل کنه ایموبلایزر وایی نگوید دیگه نمیتونم نمیدونم چیکارش چراغ که میادروشن نمیشه بردم ایسورادرستش کردم الان ازگاز به بنزین یابرعکس نمیره رله دوبل چراغش همیشه روشنه راهنمایی کنید دردموبه کی بگم

    پاسخ
  • سلام من خودرو لیفان ۵۲۰ دارم کامپیوترش سوخت من یک کامپیوتر جدید خریدم ولی متاسفانه کلید با کامپیوتر ست نمیشه هرجا که می‌برم میگن کلید با ایمو ست میشه اما با کاپیوتر ست نمیشه و ماشین پاشش بنزین در انژکتور نداره لطفا منو راهنمایی کنید دیگه خسته شدم اینقدر که به این در و اون در زدم

    پاسخ
  • سلام من پارس ۱۴۰۱ دارم بعضی مواقع میخام استارت بزنم چراغ ایموبلایزر روشن میمونه دیگه استارت نمیخوره سه تا از قطعه هاشم (تراشه سویچ،انتن ایموبلایزر،یونیت) رو عوض کردم باز مشکل برطرف نشده اگه امکانش باشه ی راهنمایی بکنین

    پاسخ
    • داش مشکل حل شد به منم بگو من تو حرکت ماشین خاموش میشه استارت میزنم روشن نمیکنه هیچی بعد نیم ساعت روشن میشه

      پاسخ
      • ماشین بنده وانت پیکان انژکتوری مدل سال۱ می باشد و یک دفعه ۹۱ می باشد ماشین را خاموش کردم و هر چه استارت میخوره صدای پمپ بنزین نمیاد و چراغ ایموبلایز ر چشمک زن هست و و آنتن ایمو بلایززش یک بار باطری ساز لحیم کاری کرده به سیم آنتن حلقوی پلاستیکی ایمو بلایززش و ماشین با دو تا سوییچ روشن نمیشود ودر یک ماه دور افتاده در حومه تهران گیر افتادم محبت کنید بنده را توجیه کنید چگونه وانت پیکان موصوف را روشن نمییم

        پاسخ
  • سلام من داشبرد باز کردم سیم طوقه دور فرمان کنده شده ایا مشکل داره ماشین هنوز بازه ایا میشود لحیم کرد یا نه

    پاسخ
  • سلام من مزدا دوکابین دست دوم گرفتم مدل1400ایا ایموبلایزر داره یا کلا خاموشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام خداقوت پارس tu5 مدل ۹۴ دارم چراغ ایموبلایزرش در حرکت مخصوصا دست انداز روشن بعد از مدتی خاموش میشه،بعض وقتا موقع استارت هم چراغ روشن میشه باید سر باطری بردارم تا خاموش بشه ممنون میشم از راهنماییتون یاعلی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up