شایع ترین مشکلات خودروها چیست

شایع‌ترین مشکلات خودروها چیست؟

 

هر کسی هر از گاهی با مشکلاتی در ماشین خود رو به رو می‌شود. اگر به مشکل کوچکی برخوردیم بهتر است به جای نادیده گرفتن آن فورا علت را پیدا کرده؛ آن را حل کنیم. حل کردن همین مشکلات کوچک، بهترین راه حل برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین تعمییر در آینده است. دلیل دیگری که باید به سرعت مشکلات کوچک ماشین خود را حل کنیم، امنیت ما است. ماشین سالم تر یعنی امنیت بیشتر!

لیست که پایین تر به بررسی آن خواهیم پرداخت، لیست شایع ترین مشکلات خودروها است. البته اگر از ماشین خیلی قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است مشکلات خود را اینجا پیدا نکنید؛ چرا که در آماده سازی این لیست سعی کردیم، به مشکلات خودروهای حال حاضر بپردازیم.

 

1. روشن شدن چراغ‌های هشدار

چراغ‌های هشدار دهنده زمانی روشن می‌شوند که یکی از سنسورهای داخلی ماشین، به خطایی برخورده باشد. این سنسورها طلاعات را بر روی نمایشگر کنترل، به نمایش در می‌آورند تا شما را در جریان مشکل بگذارند. یک ماشین معمولی حدود 200 کد هشدار مختلف دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر به هشداری برخوردید که نمی‌شناسید، ماشین را پیش متخصص ببرید.

 

2. موتور ماشین عطسه می‌زند!

درون موتور ماشین چندین قطعه وجود دارد که باعث می‌شود موتور خوب و روان کار کند. موتور ماشین زمانی عطسه می‌زند که در یکی از این قطعات مشکلی پیش آمده باشد و مقدار مناسب سوخت هوا نتواند به درستی در محفظه احتراق بسوزد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، باید به صورت مداوم سیستم احتراق و قطعات آن را بررسی کرد و در صورت نیاز، آنها را تعویض کرد.

 

3. فرمان می‌لرزد!

دلایل مختلفی برای لرزش فرمان در هنگام رانندگی وجود دارد. برای مثال اگر فورا بعد از روشن کردن ماشین و حرکت فرمان شروع به لرزش کند، یا سیستم تعلیق آسیب دیده، یا بولبورینگ آسیب دیده است. البته لرزش فرمان دلایل ساده‌تری ون تراز نبودن چرخ‌ها نیز می‌تواند داشته باشد.

 

4. پدال ترمز سفت شده یا جیر جیر می‌کند.

سیستم ترمزها مانند هر قسمت دیگر خودرو، پس از مدتی دچار فرسودگی می‌شوند. سلامت ترمزها اهمیت زیادی دارد چرا که بدون آنها رانندگی عملا غیر ممکن می‌شود؛ به همین علت پس از دیدن هر مشکلی از جمله جیر جیر یا سفت شدن ترمز، ماشین را به متخصص نشان دهید. البته دلایل ساده‌ای چون نشت ترمز نیز می‌توانند مسبب چنین مشکلی شوند اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند.

 

5. ماشین بیش از حد، روغن موتور مصرف می‌کند

تعویض و تجدید روغن موتور، برای عملکرد صحیح موتور امری ضروری است؛ اما اگر دائما مجبور به تجدید روغن موتور خود می‌شوید، احتمالا ماشین شما مشکل پیدا کرده است. اگر حس می‌کنید موتور ماشین کند شده، روان کار نمی‌کند یا چراغ هشدار روغن موتور را می‌بینید، می‌بایست در اولین فرصت روغن موتور را بررسی کنید. اگر روغن موتور را مرتب تعویض نکنید، ممکن است موتور ماشین را در طول زمان از بین ببرید. به یاد داشته باشید که همزمان با تعویض روغن، فیلتر روغن را نیز عوض کنید.

 

6. نشتی رادیاتور

نشت رادیاتور تقریبا همیشه ناشی از خوردگی و قدیمی شدن آن است. خوردگی به خودی خود می‌تواند دلایل زیادی از جمله آب و هوای منطقه داشته باشد! توصیه ما این است که اگر رادیاتور شما دچار نشتی شد، در اولین فرصت، آن را تعویض کنید. چرا که رادیاتوری که دچار پوسیدگی و خورده شده، دوباره سوراخ خواهد شد. این را هم به یاد داشته باشید که رادیاتور عضوی مهم از ماشین شما است و رسیدگی نکردن به آن ممکن است عواقبی ون سوختن موتر را به دنبال داشته باشد.

 

7. خرابی سنسورهای ماشین

بالاتر هم گفتیم، خودروهای امروزی دارای سنسورهای زیادی هستند تا پیدا کردن مشکل را برای شما آسان کنند. اما گاهی اوقات برخی سنسورها خود دچار مشکل می‌شوند و عملکرد ماشین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای مثال برخی سنسورهای اساسی در صورت اختلا و از کار افتادن باعث روشن نشدن ماشین می‌شوند.

 

8.بد جا خوردن دنده ماشین

گیربکس ماشین وظیفه دارد تا تمام توان تولید شده در موتور ماشین را به نیروی چرخشی تبدیل کند. چطور؟ با استفاده از چرخ دنده‌ها! با گذشت زمان اما، این چرخ دنده‌ها فرسوده می‌شوند و متوجه می‌شوید که تعویض دنده چقدر سخت شده است. انتخاب شما است که در همین مراحل اولیه گیربکس را تعمییر کنید؛ یا بگذارید کاملا از کار بیافتد و هزینه سنگین تعمییر آن را بپردازید.

 

9. استارت ماشین کار نمی‌کند

استارتر ماشین بخشی است که هنگام روشن شدن ماشین، موتور را به کار می‌اندازد. اگر خراب شود یا به علت مشکلات دیگری که در سیم کشی ماشین شما وجود دارد از کار بیافتد، ماشین روشن نمی‌شود. در مورد استارتر توصیه همیشگی ما این است که ماشین را به یک متخصص نشان دهید چرا که پیدا کردن مشکل استارت ممکن است به همین راحتی هم نباشد.

 

10. ماشین، آلودگی زیادی ایجاد می‌کند

این مسئله می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد، اما باید خیلی سریع به آن رسیدگی کرد. چرا که نه برای محیط زیست خوب است؛ نه برای ماشین شما! اصلی‌ترین دلیل آلایندگی زیاد ماشین، از کار افتادن کاتالیست است. این قطعه خودرو برای کاهش آلایندگی هوا در ماشین‌ها قرار داده شده و باید پس از هر 25000 کیلومتر تعویض شود. دقت کنید که افزایش آلایندگی خودرو دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد پس حتما ماشین را به یک متخصص نشان دهید.

 

بررسی  شایع‌ترین مشکلات ماشین‌ها

در این مقاله 10 مشکلی که در بین اکثر خودروها دیده می‌شوند را برای شما جمع‌آوری کردیم؛ اما این بدین معنا نیست که مشکل دیگری وجود ندارد. هزاران هزار مشکل احتمالی دیگر وجود دارد که ممکن است برای هر ماشینی پیش بیاید. مسئله اصلی این است که با بررسی به موقع این مشکلات و تعمیر ماشین در مراحل اولیه، از پرداخت هزینه‌های هنگفت ثانویه جلوگیری کنیم. برای این کار باید ماشین خود را هر از چند گاهی به یک متخصص نشان بدهید و یک چکاپ کامل انجام دهید تا از سلامت ماشین خود مطمئن شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up