ریمپ ECU 206 | ریمپ ای سی یو ۲۰۶

حذف کاتاف ۲۰۶ ، ریمپ ای سی یو ، افزایش توان موتور ۲۰۶ ، کاهش مصرف سوخت ۲۰۶ ، رفع تاخیر پدال گاز ۲۰۶ ، تغییر عملکرد فن خودرو ۲۰۶ ، تعمیرگاه ۲۰۶

ریمپ ECU 206 | ریمپ ای سی یو ۲۰۶ :

ریمپ ECU ۲۰۶ :  در این قسمت، دامپ ریمپ شده خودرو پژو ۲۰۶ با موتور TU5 و با ایسیو زیمنس CGE No Flash، معرفی خواهد شد . این خودرو از لحاظ سخت افزاری کاملاً مشابه ۲۰۶ ایرانیزه شده با ایسیو زیمنس می‌باشد با این تفاوت که در ایسیوهای جدید ای سی فلش حذف گردیده و اطلاعات در حافظه داخلی میکرو ذخیره می‌شوند. این تغییرات سبب شده که ساختار برنامه ایسیو دگرگون شود و در ادامه، ریمپ آن و تصحیح چک سام آن بسیار سخت‌تر شود.


+++ در فیلم فوق با حذف کاتاف ۲۰۶ که در تعمیرگاه شرکت پارسیان صنعت خودرو انجام گرفته آشنا می شوید +++


موتورهاي سري TU یک خانواده از موتورهاي چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهاي پژو و سیتروئن می باشند. این موتورها در سال ۱۹۸۶ با خودرو Citroën AX معرفی شدند که جایگزین خانواده X در آن زمانه شد. TU ها در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو  که به نام TUD شناخته می شود در  دسترس هستند.




  • حذف سنسور دوم اکسیژن :

پارسیان صنعت خودرو می تواند برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند، سنسور دوم اکسیژن را از روی دامپ غیر فعال و خودروی شما را به تک سنسوره تبدیل کنیم. با این‌کار به هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو ۲ خواهد شد. با این کار شتاب اولیه خودرو نیز افزایش می‌یابد.


برای انجام خدمات ریمپ ECU 206 فرم زیر را پر نمایید !

خدمات تعمیرات خودرو

تعمیر ایسوی و بردهای الکترونیکی تمامی خودروها
  • همچنین جهت هماهنگی برای تعمیرات خودرو خود می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 یا 09101463584 یا 09387080218 تماس حاصل نمایید و یا فرم بالا را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

  • کاهش و یا افزایش دور آیدل خودرو :

یکی دیگر از مسایلی که کمتر مورد نیاز می باشد تغییر دور آیدل خودرو می باشد که بیشتر مورد استفاده خودروهایی که میل سوپاپشان را تغییر و میزان لیفت و یا دیووریشن میل سوپاپشان نسبت به میل سوپاپ فابریک بیشتر است و می خواهند خودرو را روشن نگه دارند مورد استفاده می باشد که پارسیان صنعت خودرو می تواند دور آیدل خودروی شما را افزایش و کاهش دهد.

تذکر: این آپشن بهتر است برای خودروهای شهری و فابریک مورد استفاده قرار نگیرد زیرا به دلیل اینکه در صورت کاهش دور آیدل موجب کمتر روغنکاری شدن موتور خودرو به دلیل پایین آمدن دور موتور و کاهش فشار روغن و کاهش عمر موتور می گردد و در صورت افزایش دور آیدل موجب داغ تر شدن موتور خودرو و بیشتر کار نمودن دور کند فن رادیات و ایجاد اضافه بار دائم بروی دینام ، سیم کشی خودرو و خود فن رادیات می گردد.

  • برداشت تاخیر پدال گاز و سریع نمودن عکس العمل دریچه گاز نسبت به پدال و رفع کپ اولیه حرکت خودرو :

یکی از مشکلات عمده خودرو های دریچه  گاز برقی تاخیر در باز شدن دریچه گاز یا همان کپ اولیه حرکت می باشد که در مقایسه با خودرو های دریچه گاز سیمی دریچه گازشان دیرتر و با تاخیر نسبت به پدال گاز عکس العمل نشان داده که یکی از عمده دلایل نارضایتی  از این گونه خودرو ها می باشد که در این خصوص می توانیم به یکی از شایع ترین خودرو هایی که با این مشکل روبرو هستند مثل سمند ای اف سون (خودروی ملی) دریچه گاز برقی با ای سی یو بوش ام ای ۷٫۴٫۹ نام برد که در این خصوص پارسیان صنعت خودرو این افتخار را دارد تا با ارتقاء و بهبود جدوال دریچه گاز برقی این تاخیر را کاملا برداشته و خودرو را فوق العاده تیز و سریع می نماید.


ثبت نام دوره آموزش ریمپ ECU – کلیک کنید !


  • تغییر کاتاف خودرو و یا افزایش یا کاهش سرعت کاتاف :

در این محصول مقدار کات اف خودرو از ۶۵۰۰ به ۷۲۰۰ دور بر دقیقه افزایش داده شده است. پارسیان صنعت خودرو بدون دستکاری ای سی یو خودروی شما و بدون دستکاری قطعات سخت افزاری ای سی یو مانند کریستال می تواند کاتاف خودروی شما را به میزان دلخواه شما تنظیم نماید و یا اینکه می تواند سرعت کاتاف زدن خودرو را تغییر داده و در واقع فاصله دامنه نقطه کات و استارت موتور خودرو را کاهش یا افزایش دهد.

  • تغییر کاهش و یا افزایش دمای فن دور کند و تند خودرو :

برخی از افراد به دنبال تغییر و یا کاهش فن دور کند و یا تند خودروشان می باشندکه در این خصوص پارسیان صنعت خودرو می تواند دور فن کند و تند خودرو شما را به میزان دلخواه شما تنظیم نماید ولی در این خصوص توجه داشته باشید که کاهش دمای فن دور کند و تند همواره مضرات بیشتری نسبت به منافع آن دارد و یکی دیگر از  باور های اشتباهی که برخی از افراد دارند این است که می گویند زمانی که دمای خودرو افزایش می یابد شتاب خودرو کاهش می یابد که در واقع این مطلب حقیقت دارد ولی مشکل کاهش شتاب از افزایش دمای موتور خودرو نبوده و به عوامل دیگری بستگی دارد که به شفاف سازی آن در این قسمت می پردازیم. 

 الف- اساس کار ای سی یو ها این است که پاشش را بر اساس دمای موتور نیز تنظیم می نمایند و هر چه دمای موتور افزایش می یابد میزان پاشش سوخت را کاهش می دهند و در واقع شما به دلیل کاهش پاشش سوخت توسط ای سی یو دچار افت قدرت و کاهش توان خودرو می شوید نه به دلیل خود افزایش دمای موتور خودرو که به وسیله ریمپ و ورود هوای خنک تر به موتور خودرو توسط نصب کیت مکش هوای خنک می شود کاری کرد که ای سی یو با افزایش گرما کمتر سوخت را محدود نموده تا از شتاب خودرو نکاهد. 
ب-در صورتی که دمای کارکرد فن کند و تند خودرو را کاهش دهید باعث می شود که فن زمان بیشتری کار کرده و یا دائما در حال کار بوده که این مورد فشار زیادی را بروی سیم کشی خودرو و دینام و خود موتور فن خواهد گذاشت که می تواند عمر مفید این قطعات را شدیدا کاهش داده و شما را در این باره با مشکل مواجه سازد. 
ج-موتور هر خودرو با دمایی که کارخانه به صورت فابریک بروی ای سی یو تعریف نموده مچ می باشد و در آن دما است که تلرانس موتور خودرو در بهترین وضعیت خود قرار دارد و در صورتی که این نظم را بر هم بزنید اصطحلاک موتور خودرو افزایش یافته و موتور خودرو سریع تر فرسوده می شود که در این خصوص این مورد را بیشتر شفاف سازی نموده تا شما بهتر بتوانید به درک این موضوع پی ببرید. 
همانطور که می دانید بر اثر حرارت و گرما فلزات متورم تر شده و حجمشان در حد کمی افزایش می یابد که در این خصوص در صورتی که دمای موتور بر طبق دمای ست شده طراح و سازنده موتور خودرو باشد باعث می شود که تورم پیستون و بزرگتر شدن بلوکه سیلندر که در واقع پیستون در آن بالا و پایین می شود به میزانی باشد که تلرانسی که بایستی بین پیستون و بلوک رعایت شود بر هم نخورد و زمانی که شما دمای کارکرد موتور را کاهش می دهد عملا پیستون به دلیل اینکه جنس آن آلومینیومی است و کوچکتر است گرمای انفجارات درون سیلندر را گرفته و به همان میزان قبل تورم می نماید ولی بلوک سیلندر به دلیل اینکه کمتر گرم شده کمتر متورم شده و کیپ تر شده و باعث می شود دیگر پیستون روان در آن حرکت ننموده و کمی با فشار بیشتر و اصطکاک بیشتری شروع به حرکت نماید که در واقع در این حالت باعث بروز خط هایی در درون بلوک سیلندر خودرو شده که به مرور زمان موجب خراب نمودن بلوک و روغن سوزی و یا شکستن رینگ پیستون خودرو می گردد. 

تذکر : توجه فرمایید که برای افزایش کارایی موتور خودرو و یا همان افزایش شتاب خودرو بهتر است تغییری در دمای کارکرد دور کند و تند موتور ندهید و فقط کافیست ریمپ را نزد شرکت های حرفه ای تیون آپ و ریمپ خودرو بدهید.

  • ادونس تر نمودن جرقه زنی خودرو و تقویت جرقه زنی :

یکی از عوامل مهم دیگری که برای افزایش شتاب خودرو تاثیر چشمگیری دارد میزان ادونس بودن جرقه زنی خودرو می باشد که این مبحث نیز بسیار بایستی با دقت و مهارت و توسط متخصصین حرفه ای این امر انجام شود زیرا ادونس جرقه برای هر موتور و در هر دور و هر میزان فشار هوا متفاوت است که در این خصوص پارسیان صنعت خودرو با تجربیات و علم خود می تواند جدول جرقه خودروی شما را به بهترین میزان ممکن ارتقاء داده و شتاب و گشتاور خودروی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد علی الخصوص در سربالایی ها و زمان هایی که خودرو سنگین و بی جان می شود آن کاهش بسیار کمتر بوده و خودرو پر توان تر حرکت می نماید.

 

 

آپدیت پژو ۲۰۶:

حذف کپ دریچه گاز

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

حذف و تغییر محدوده کاتاف

رفع مشکل استارت سرد

تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

2 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • سلام .۲۰۶ تيپ دو مدل ۸۹٫٫٫٫۲بار سر سيلندر بازشده بار دوم سرسيلندر رينگ و ژيستون عوض شده .با اين تفاصير ميشه ريمپ انجام داد.

    پاسخ
  • کمال محمدی
    نوامبر 7, 2019 12:31 ب.ظ

    باسلام و احترام
    حداکثردمای آمپر آب پژو 206 در ترافیک تا چه مقدار بالا بیاید طبیعی است؟
    آیا موافقید با ریمپ کردن دمای آمپر آب را پایین بیارم؟
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up