شایع ترین ایرادات پژو 206

شایع‌ترین ایرادات پژو 206

 

یکی از پرطرفدارترین خودروهایی که سال‌ها یکه‌تاز بازار رقابت در میان خودروهای موجود در ایران بوده،  پژو 206 است. طرفداران این خودرو، نه فقط جوانان، یا قشر خاصی از افراد، بلکه افراد در هر سنی می‌توانند از طرفداران این خودرو محسوب شوند. از اولین سال‌های حضور 206 در بازار ایران، شرکت‌های خودروسازی تلاش کرده‌اند تا با تولید 206 بتوانند گوی رقابت را بربایند، اما هیچ‌کدام تا کنون موفق به این کار نشده‌اند. اما چقدر با این خودروی فرانسوی آشنایی دارید؟آیا می‌دانید با وجود محبوبیت این خودرو، شایع‌ترین ایرادات پژو 206 چیست؟ با ما همراه باشید.


دوره تخصصی تعمیرات ایسیو

اگر علاقمند به گذراندن دوره آموزش تعمیرات ECU هستید ، می توانید با شماره های 09120732297 یا 02166363082 تماس بگیرید و یا فرم انتهای این مطلب را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند . 


پژوی 206 ایرانی فرانسوی تبار

شاید برایتان جالب توجه باشد ، اگر بدانید که روزانه چیزی حدود 3100 دستگاه خودروی 206 در بیش از 10 کشور در سراسر دنیا تولید می‌شود، اما همچنان طرفداران پروپاقرص خود را دارد.

آنچه شما در بازار ایران، شاهد تولید هر روزه‌ی آن هستید، دو نوع از پژو 206 با نام‌های اس دی و هاچ بک است. این خودرو در ایران تحت 6 کلاس و تیپ متفاوت و با آپشن‌های متنوع تولید می‌شود. آنچه بیش از همه‌ی تیپ‌های یاد شده در ایران با اقبال بیشتری روبه رو بوده است، کلاس 2 و 5 پژو 206 است. طرفداران این پژو و متخصصان این زمینه ، شتاب معقول، مصرف مناسب سوخت، ترمز‌های دیسکی و پایداری قابل قبول این دو تیپ نسبت به سایر کلاس‌ها را از دلایل این اقبال دانسته اند.

با این‌حال نمی‌توان از ایرادات این خودروی فرانسوی چشم‌پوشی کرد. بهتر است قبل از تصمیم گیری به خرید این خودرو، با شایع‌ترین ایرادات پژو 206 آشنا شوید:

همچنین ببنید : تعمیر bsi 206 | تعمیر کام 2000

شایع‌ترین ایرادات پژو 206

با این‌حال که گل بی عیب خداست، اما آنچه از خودرویی با سابقه‌ی بیش از دو دهه انتظار می رود این است که ایرادات آن را رفع و رجوع نمایند. با این حال این شما و این شایع‌ترین ایرادات 206 :

کیفیت ساخت

آنچه بیش از هرچیزی می‌توان به آن اشاره نمود، افت کیفیت ساخت این خودرو در طی سالهای متمادی است که مشتریان را ناراضی می‌کند. علت اصلی آن را سوای از تحریم‌هایی که ایران با آن روبرو است، می‌توان این نکته دانست که چون این خودرو مقرون به صرفه بوده و مشتری‌های خاص خود را دارد، از رفع این ایرادات چشم‌پوشی می‌کنند.

هزینه‌های جانبی بالا

یکی دیگر از معایبی که صاحبان خودروی 206 را آزار می‌دهد، قطعات گران و هزینه‌ی بالای سرویس و تعمیرات خودروی 206 است . یک قطعه جانبی از خودروی 206 چیزی حدود 30 درصد نسبت به همان قطعه، برای خودروهای دیگر گران‌تر است. دقت کنید که این مقایسه‌ی قیمت، با در نظر گرفتن یک کارخانه واحد در تولید قطعه منظور شده است. نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که این خودرو، به دلیل حساسیتی که دارد، باید حتما سرویس‌های دوره‌ای منظمی را از سر بگذراند تا اطمینان خاطر حاصل کنید که خودروی شما مانند اسب می‌تازد.


دوره تخصصی ریمپ ایسیو

اگر علاقمند به گذراندن دوره آموزش ریمپ ECU هستید ، می توانید با شماره های 09120732297 یا 02166363082 تماس بگیرید و یا فرم انتهای این مطلب را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند . 


استهلاک بالا

آنچه در تولیدات خودروی 206 که تا سال 91 تولید می‌شدند اصلا به چشم نمی‌آمد، اما امروزه یکی از معضلات اصلی این خودرو محسوب می شود، استهلاک بالاست. خودروهای تولید شده از سال 92 به بعد به سرعت مستهلک می‌شوند که علت آن را وجود تحریم‌ها و قطع رابطه‌ی پژو سیتروئن با ایران می‌توان دانست. پس از سال 92، این خودرو از مونتاژ قطعات چینی و ایران تولید شد که کیفیت خودروهای سابق را دارا نبود.

ضعف در جلوبندی

طراحی یکپارچه‌ی خودرو منجر به ضعف جلوبندی این خودرو شده است و به همین دلیل در یک پستی و بلندی کوچک، این خودرو دچار نقص در سیستم جلوبندی خود می شود. از آنجا که در دست‌اندازها یا برخورد با موانع، وزن زیادی به خودرو تحمیل می‌شود، جلوبندی ضعیف یکی از نقطه ضعف‌های این خودروی سابقا فرانسوی محسوب می‌شود.


تعمیرگاه تخصصی کامپیوتر خودرو

اگر نیاز به تعمیرگاه ایسیو داشتید ، می توانید با شماره های 09101463584 یا 02166363082 تماس بگیرید .


فضای داخلی کم

درست است که اغلب خودروهای هاچ بک، به دلیل نحوه‌ی طراحی خود، دارای فضای اندکی هستند، اما این عیب بیش از هر عیبی در طراحی خودروی 206 به چشم می‌آید. اگر راننده‌ی خودرو فردی قد بلند باشد که مجبور به عقب بردن صندلی خود است، می توان گفت شخص بزرگسالی نمی‌تواند پشت صندلی راننده بنشیند. به همین دلیل اگر شما فردی هستید که همیشه با خانواد‌ه‌ی خود به سفر می‌روید، باید بگوییم این خودرو اصلا مناسب شما نیست! آنچه در بروشور این خودرو به عنوان فضای داخلی ذکر شده است، 2445 میلیمتر فضای یاد شده است که با درنظر گرفتن فضای زیادی که به داشبور اختصاص داده‌اند، اصلا فضای مناسبی نیست.

شایع ترین ایرادات پژو 206

سیستم تعلیق خشک

این عیب باعث می‌شود تا ضربات متعددی به کابین وارد شود و پس از مدتی از خرید، کمک‌های عقب دچار ضعف می‌شوند. قطعا اندکی بعد نیز صداهای آزاردهنده‌ای ناشی از خرابی سیستم عقب را در کابین خود خواهید شنید.

کاهش نقاط قوت

از آنجا که ایران با تحریم از سمت کشورهای خارجه روبرو است، در نتیجه برای این‌که بتواند قیمت را در حد مطلوبی نگه دارد، از برخی امکانات رفاهی این خودرو کاسته است تا قیمت‌ها با افزایش ناگهانی روبرو نشوند. از سنسور دنده عقب یا ترمزهای دیسکی عقب در تیپ 5 می‌توان یاد کرد.

ضعف واشر سرسیلندر

این مورد در برخی از خودروهای تولید شده دیده می‌شوند، و اگر صاحب خودرو اندکی در رسیدگی به آن کوتاهی نماید، قطعا با مشکلات جبران ناپذیری روبرو خواهد بود.

استفاده از آلیاژهای نامرغوب

آنچه در این خودرو از آن استفاده شده، آلیاژهای خشکی است که بارزترین قسمت آن داشبورد ماشین است

سخن پایانی

پژو 206، شاهزاده ای فرانسوی تبار است که در بیش از 10 کشور دنیا طرفداران مختص به خود را دارد. بیراه نیست اگر بگوییم، طراحی جذاب و قیمت نهایی مقرون به صرفه‌ی این خودرو باعث شده است تا این خودرو از هر قشر و سنی و در هر کشوری طرفداران خاص خود را داشته باشد. این خودرو که در 5 تیپ و دونوع اس دی و هاچ‌بک در ایران تولید می‌شود، ایراداتی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی نمود.

فضای کم کابین‌ها به خصوص صندلی‌های ردیف عقب، کیفیت ساخت پایین و نزول روز افزون این کیفیت، هزینه‌های جانبی بالا و سیستم تعلیق خشک، جلوبندی ضعیف و ضعف در واشر سر سیلندر می تواند از نقاط ضعف آن باشد.

همه‌ی این نقاط ضعف، با وجود تحریم‌هایی که ایران را احاطه کرده‌اند، بیش از پیش متقاضیان این خودرو را در ایران دچار تردید و دودلی در خرید نموده است.آنچه خواندید مجموعه‌ی نقاط ضعف و قدرت 206 بود. انتخاب با شماست!

 

مطالب بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up