شايع‌ترين ایرادات پژو ۴۰۵

شايع‌ترين ایرادات پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ اولین‌ بار در سال ۱۳۷۰ توسط شرکت ایران‌خودرو از فرانسه وارد ایران شد. در زمان خودش این خودرو بسیار پرطرفدار و یک سدان مناسب شهری و جاده‌ای بود. متاسفانه ایرادات پژو ۴۰۵ در سال‌های اخیر از میزان محبوبیت آن کاسته و طرفدار چندانی در بازار خودروی ایران ندارد. پژو ۴۰۵ در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط شرکت خودروسازی پژو برای اولین بار رونمایی شد. پس از آن در بازارهای مختلفی مورد استقبال قرار گرفت و صادرات آن به ایران و چند کشور دیگر آغاز شد.

حتی با تغییراتی که شرکت ایران‌خودرو در سال‌های اخیر روی ظاهر پژو ۴۰۵ و آیتم‌های فنی و مکانیکی آن انجام داده‌است، بازهم نتوانسته بازار خوبی برای آن پیدا کند. به طور کلی ۵ تیپ پژو ۴۰۵ در ایران وجود دارد. از این ۵ تیپ فقط ۳ تای آن هنوز هم تولید می شوند. در حال حاضر SLX و GLX دو مدل معروف این خودرو هستند. البته پژو ۴۰۵ مونتاژ ايران از لحاظ کیفیت در سطح مدل فرانسوی خود نیست. شاید یکی از دلایل ضعف فنی این خودرو هم استفاده از قطعات ضعیف داخلی باشد. در ادامه با شایع‌ترین ایرادات پژو ۴۰۵ بیشتر آشنا می‌شویم.


دوره تخصصی تعمیرات ایسیو

اگر علاقمند به گذراندن دوره ایسیو در آموزشگاه تعمیرات ایسیو پارسیان صنعت خودرو هستید ، می توانید با شماره های 09120732297 یا 02166363082 تماس بگیرید و یا فرم انتهای این مطلب را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند . 


ایرادات پژو ۴۰۵؛ایمنی ضعیف

در بین سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ پژو ۴۰۵ بارها و بارها دچار آتش‌سوزی شد و جان بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان را گرفت. یک ایراد بسیار اساسی اما جزئی از چشم مونتاژ‌کننده‌های ایرانی پنهان مانده بود. استفاده از بست‌های غیراستاندارد در شلنگ فلزی خروجی از باک بنزین به سمت انژکتور بود. همچنین این بست‌ها غیرقابل تنظیم بودند. این ایراد فاحش از شرکت ایران‌خودرو سبب بی‌اعتمادی مردم به خودروی پژو ۴۰۵ شد‌.
بعضی افراد بر این باورند که خودروی پژو ۴۰۵ تولید فرانسه و تولید ایران کیفیت یکسانی دارند. پژو ۴۰۵ ایرانیزه شده دارای قطعات با کیفیت پایینتری است و به هیچ وجه نمی‌توان آن را با نمونه فرانسوی مقایسه کرد.

طراحی داخلی قدیمی و ساده

تا سالیان طولانی پژو ۴۰۵ با ظاهر اولیه خود در ایران به فروش می‌رسید. اما متاسفانه ایران‌خودرو در ارتقای طراحی داخلی پژو ۴۰۵ ضعیف عمل کرده‌. داشبورد، صندلی، روکش، دستگیره‌ها و تمام اجرای داخلی این پژو از طراحی قدیمی و از مد افتاده برخوردار است. ایران‌خودرو با تولید مدل SLX تا حدودی این ایرادات ظاهری پژو ۴۰۵ را برطرف کرده. داشبورد را ارتقا داده و اصطلاحا از داشبورد طرح سوناتا در این خودرو استفاده کرده‌است. اما داشبورد به طور یک‌پارچه طراحی شده و اگر قصد تعمیر آن را داشته‌باشید، بسیار مشکل و هزینه‌بر است‌. متریال به کار رفته در داشبورد ضعیف است و پس از مدتی به صدا می‌افتد.

یکی دیگر از ایرادات پژو ۴۰۵ صندلی‌های عقب این خودرو است. در بیشتر تیپ‌های این خودرو، پشتی صندلی عقب وجود ندارد. در مسیر‌های طولانی قطعا سرنشینان عقب گردن‌درد می‌گیرند. همچنین عدم وجود تکیه‌گاه گردن، در هنگام تصادف هم آسیب جدی یه سرنشین وارد می‌کند. این ایراد فقط در مدل SLX برطرف شده و صندلی عقب دارای تکیه‌گاه سر و گردن است.


آموزش کارشناسی خودرو

دوره کارشناسی خودرو به صورت غیر حضوری در مجموعه پارسیان صنعت خودرو


سیستم ترمز نامناسب

با وجود ترمزهای امروزی و پیشرفته‌ای که در بازار خودرو موجود هستند، ترمز پژو ۴۰۵ نمره قابل قبولی نمی‌گیرد. استانداردهای این ترمز در حد یک اتومبیل داخلی امروزی هم نیست. در هنگام ترمز متوجه شتاب منفی کند و عدم پایداری ترمزها می‌شوید. اگر مجبور به گرفتن ترمز‌های شدید شوید، متوجه تکان خوردن عقب خودرو می‌شوید. مرکز ثقل پژو ۴۰۵ در جلوی آن قرار دارد. این ویژگی را می‌توان هم در بین ایرادات پژو ۴۰۵ و هم در بین مزایای آن نام برد. این ویژگی کنترل خودرو در شیب موافق یا سرازیری را کمی دشوار می‌کند. در حالی که هنگام حرکت در مسیر صاف یا سربالایی، خودرو دارای توان هندلینگ خوبی است.


دوره تخصصی ریمپ ایسیو

اگر علاقمند به گذراندن دوره ریمپ ایسیو در آموزشگاه ریمپ ایسیو پارسیان صنعت خودرو هستید ، می توانید با شماره های 09120732297 یا 02166363082 تماس بگیرید و یا فرم انتهای این مطلب را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند . 


طراحی ساده و قدیمی بدنه

از دیگر ایرادات پژو ۴۰۵، بدنه یکنواخت و بدرود ظرافت آن است‌. این طراحی برای سال ۱۹۸۷ میلادی در فرانسه، طراحی چشم‌نواز و ایده‌آلی بود. اما قطعا سلیقه خریداری امروزی را ساپورت نمی‌کند. به گلگیر‌ها نگاه کنید‌ کاملا صاف و بدون انحنا‌های عمودی و افقی هستند. همین سادگی را در کاپوت، صندوق عقب و درب خودرو هم می‌توانید ببینید.خریدار، خودروهای یک رنج قیمتی را باهم مقایسه می‌کند. پژو ۴۰۵ در طراحی و زیبایی بدنه از خودروهای همردیف خوددعقب‌تر است و خریداران را جذب نمی‌کند.

امکانات رفاهی محدود از ایرادات پژو ۴۰۵

بعد از نشستن روی صندلی راننده پژو ۴۰۵ متوجه کمبود امکانات رفاهی این خودرو می‌شوید. به غیر از مدل SLX در سایر مدل‌های پژو ۴۰۵ شاهد داشبورد ساده، شیشه بالابرهای عقب دستی و تنظیمات آینه‌ها به صورت دستی هستید. امکانات این خودرو آدم را یاد خودروهای دهه ۶۰ می‌اندازد.
با افزایش قیمت‌های اخیر بازار خودرو، قیمت پژو ۴۰۵ هم بسیار بالا رفته که به هیچ عنوان با امکانات ضعیف این خودرو هم‌خوانی ندارد. بنابراین امکانات رفاهی محدود را می‌توان به عنوان یکی از ایرادات پژو ۴۰۵ معرفی کرد.


تعمیرگاه تخصصی کامپیوتر خودرو

اگر نیاز به تعمیرگاه ECU داشتید ، می توانید با شماره های 09101463584 یا 02166363082 تماس بگیرید .


معایب فنی پژو ۴۰۵

پژوهای ۴۰۵ که در سال‌های اخیر تولید و به بازار عرضه شده‌اند، دارای معایب فنی بسیار زیادی هستند.

  • یک موتور قدیمی که برای خودروی ۳۰ سال پیش طراحی شده و برای یک خودروی امروزی اصلا مناسب نیست. موتور فعلی که ۱۶۰۰ سی‌سی است برای وزن سنگین بدنه پژو مناسب نیست. در نتیجه شتاب حرکت کم و استهلاک خودرو بالا است.
  • مصرف بالای سوخت از دیگر معایب پژو ۴۰۵ است. همچنین تولید آلاینده‌های این خودرو نیز بیش از حد مجاز است.
  • اگر تجربه رانندگی با پژو ۴۰۵ را داشته باشيد، قطعا بازی بیش از حد فرمان را حس کرده‌اید. این مشکل از روز اول
  • شما خواهد بود و حتی میزان فرمان هم نمی‌تواند به کلی آن را از بین ببرد.
  • کیفیت قطعات در تولیدات جدید پژو ۴۰۵ بسیار کاهش پیدا کرده. تا جایی که بعضی خریداران ترجیح می‌دهند مدل‌های

قدیمی این اتومبیل را خریداری کنند. پمپ بنزین، بوش‌ها، کوئل، دیسک و لنت‌ها بسیار بی‌کیفیت شده و پس از مدتی استفاده به سادگی خراب می‌شوند.

  • یکی از ایرادات پژو ۴۰۵ SLX سوختن بیش از حد واشر سرسیلنر و پاره شدن تسمه تایم قبل از موعد مقرر است.

قطعا معایب پژو ۴۰۵ باعث افزایش هزینه‌های نگهداری و استفاده از این خودرو می‌شود. از طرفی ایراداتی نظیر پاره شدن زودهنگام تسمه تایم در هنگام رانندگی برای جان سرنشینان نیز خطرناک است.


ثبت نام

ثبت نام دوره های آموزشی ایسیو و الکترونیک خودرو
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up