آموزش تعمیرات ecu خودرو : دیر روشن شدن ماشین در صبح برای خودروهای پژو (۲۰۶ تیپ ۲،۳،۵،۶، SD ، ۴۰۵ پارس ) سمند، تندر ۹۰ و پراید

فهرست مطالب

تعمیرگاه ۲۰۶


آموزش تعمیرات ecu خودرو : دیر روشن شدن ماشین در صبح برای خودروهای پژو (۲۰۶ تیپ ۲،۳،۵،۶، SD ، ۴۰۵ پارس ) سمند، تندر ۹۰ و پراید


آموزش تعمیرات ecu – دوره آموزش تعمیرات ecu – آموزش ecu خودرو – آموزش تعمیرات ecu خودرو – تعمیرات ecu


برای تشخیص علت سخت روشن شدن خودرو حالتهای مختلف زیر را که با نشانه های متفاوتی همراه هستند در نظر می گیریم :

۱- اگر موتور، با استارت زیاد روشن شده و سپس، دود سفید از اگزوز خارج می شود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق است که خرابی واشر سرسیلندر دلیل آن است. یکی دیگر از نشانه های آن ورود روغن به آب رادیاتور است.

۲ – اگر موتور پس از استارت زدن زیاد روشن شده و سپس دود سیاه از اگزوز خارج می شود، علت زیاد بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است، دلیل آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد.

۳ – اگر موتور دیر روشن شده و سپس دود آبی از اگزوز خارج شود، علت نشتی روغن به محفظه احتراق است و دلیل آن خرابی کاسه نمد سوپاپها می باشد.

۴ –  اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج نمی شود، دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق، خطای سنسور دمای موتور، ضعیف بودن جرقه شمع، خرابی شمع یا کوئل، پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.

۵ – گاهی تغییرات شدید آب و هوایی باعث می شود که موتور خودرو با استارت های مکرر روشن شود، این موضوع به تنظیمات سیستم سوخت رسانی و تامین هوای موتور مربوط می شود، زیرا ECU خودرو، بر اساس تنظیمات قبلی این ترکیب را برای موتور فراهم می کند.

آموزش تعمیرات ecu خودرو و برق خودرو - علل روشن دیر روشن شدن خودرو
آموزش تعمیرات ecu خودرو و برق خودرو – علل روشن دیر روشن شدن خودرو

آموزش تعمیرات ecu – دوره آموزش تعمیرات ecu – آموزش ecu خودرو – آموزش تعمیرات ecu خودرو – تعمیرات ecu


نوع روغن موتور و روشن شدن موتور

نوع روغن موتور مورد استفاده نیز در تعداد استارت صبحگاهی مؤثر است، به ویژه در زمستانها و هوای سرد.

روی روغنهای موتور عبارتی بصورت ۱۰W40 نوشته شده که عدد قبل از دبلیو (۱۰)، ضریب گرانروی روغن در دمای پایین و عدد بعد از دبلیو (۴۰)، ضریب گرانروی روغن در دمای بالا است.

 

استفاده از روغنهایی با ضرایب کمتر گرانروی روغن در دمای پایین و ضریب بیشتر گرانروی روغن در دمای بالا، که البته گران تر هم هستند، باعث می شود موتور در زمستان راحت تر روشن شود .


در دوره آموزش تعمیرات ecu شما تعمیرات برق و انژکتور خودرو را نیز خواهید آموخت !

[+ ثبت نام دوره آموزش تعمیرات ecu خودرو]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up