ریمپ ecu کوییک | افزایش شتاب ، حذف کاتاف ، کاهش مصرف سوخت خودروی کوییک

حذف کات آف خودروی کوییک – حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک – حذف سنسور میل سوپاپ کوییک


ریمپ کوییک

ریمپ ایسیو کوییک : کوییک تولیدی شرکت سایپا در واقع یک هاچ بک است که دارای دو روف لاین بوده که ظاهری شبیه به کراس اوور به این خودر بخشیده است . استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ است و مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری با ۸۷ اسب بخار می باشد . کوییک  در دو نسخه ی اتوماتیک و دستی و در ۴ تیپ SE ،  ST ، SE-A LUX و SE-A تولید می شود اما باید بگوییم که کوییک از امکانات ایمنی و آپشن های روز برخوردار است .

برای ریمپ کوییک باید مدل ایسیو آن را بدانیم. ایسیو های به کار برده شده روی خودروی کوییک شامل : EZU ، LZNF و … می باشد.

ریمپ ECU چیست ؟

ریمپ فرآیندی نرم افزاری جهت بهبود کدهای کامپیوتر ماشین ( ECU ) می باشد تا برخی از محدودیت ها از خودرو برداشته شود و برخی از آپشن ها نیز به خودرو اضافه شود . 

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

در صورتیکه این کار به درستی و توسط متخصص مربوطه انجام نگیرد بله ضرر دارد و پس از مدتی به خودرو آسیب شدیدی وارد می شود .

پس ار ریمپ چه محدودیت هایی از روی خودرو برداشته می شود و چه امکاناتی خودرو بدست می آورد ؟

از جمله مواردی که در رابطه با ریمپ ECU کوییک در پارسیان صنعت خودرو صورت می گیرد به شرح ذیل است :

  • حذف کاتاف کوییک : به معنی افزایش دور موتور از ۵۵۰۰ – ۶۰۰۰ دور تا آخرین شماره کیلومتر شمار ! 
  • افزایش شتاب کوییک : شتاب ۰ تا ۱۰۰ کوییک  بین ۱۰ تا ۱۱ثانیه است که با ریمپ ECU این مقدا کاهش می یابد و در واقع شتاب افزایش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه )
  • حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک : سنسور دوم اکسیژن در خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا است ( در ایران ! ) بسیار زود خراب می شود و دلیل این امر کیفیت پایین بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . با ریمپ می توان این سنسور را حذف نمود و از هزینه های اضافی جلوگیری کرد ! ( هزینه سنسور اکسیژن خودروهای کوییک بیش از ۲۵۰ هزار تومان می باشد )
  • حذف سنسور میل سوپاپ کوییک : این سنسور نیز همانند سنسور اکسیژن درصد خرابی بالایی دارد که با ریمپ این سنسور نیز قابل حذف است . 
  • تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب ) quick : این قابلیت به خصوص در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث می شود فن دور تند و دور کند خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار کرده و از گرم شدن بیش از اندازه خودرو جلوگیری شود . 
  • رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) کوییک : حتما متوجه شده اید زمانی که خودرو را روشن می کنید و بر روی پدال گاز فشار می دهید ، بین عملکرد گاز و فشار شما بر روی پدال یک تاخیر چند میلی ثانیه ای حس می شود که این تاخیر با ریمپ ECU قابل رفع می باشد . 
  • افزایش توان موتور کوییک: یعنی افزایش گشتاور خودرو و برای این آپشن حتما موتور خودرو نیز باید تقویت شود در غیر اینصورت خودرو آسیب می بیند . 
  • کاهش مصرف سوخت کوییک

برای ثبت درخواست ریمپ ECU کوییک خود کافیست فرم زیر را پر نمایید و یا با شماره های ۰۲۱۶۶۳۶۳۰۸۲ و ۰۲۱۶۶۳۶۲۱۸۲ تماس حاصل فرمایید !

 

13 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • بلال نظیفی
    آگوست 29, 2020 8:43 ب.ظ

    سنسور اکسیژن بالايي رودوبارعوض کردم ولی بازهم خطامیزنه خواستم بدونم باریمپ میتوان درست کرد که دیگه خطانزنه

    پاسخ
  • هزینه ریمپ چقدر است؟

    پاسخ
  • سلام
    مالک یک دستگاه خودرو کوییک اس هستم.بدلیل کم بودن شتاب بخصوص در سربالایی ها حتی سربالاییهای عادی کف جاده به نمایندگی مراجعه کردم دستگاه زدن ولی متاسفانه هیچ تغییری نکرد و مجبورم دایم دنده معکوس بزنم که برای خودرو ضرر محسوب میشه ☹️واین موضوع خیلی آزاردهنده لطفاً بفرمایید چکارکنم.ممنون

    پاسخ
  • محمدحسین
    می 2, 2022 6:41 ق.ظ

    سلام
    یک دستگاه کوییک s دارم
    شمارنده کیلومتر صفحه کیلومتر روی عدد ۶۶۰۰ مانده و تغییر نمیکنه
    چند بار نمایندگی بردیم
    همه چی رو چک کردن
    آخر سر میگن Ecu رو باید دست بزنن و فلان
    ایراد از چی میتونه باشه؟

    پاسخ
  • سلام
    کوییک واقعا شتابش افتضاحه مخصوصا سربالایی . در حد پیکان هم نیست فقط دنده 4 و 5 ش خوبه از دنده 4 و 5 پژو خیلی بهتره . من قبلا پراید 111 داشتم .شتابش در حد ELX . ولی واقعا کوییک شتابش افتضاحه . میترسم ریمپ کنم هیچ تاثیری نداشته باشه. خلاصه با کوییک کورس نذارید بد جور آبروتون میره

    پاسخ
  • یه کوییکSمدل ۱۴۰۲ را ۲هفته پیش تحویل گرفتم بعد از ۵۰ کیلومتر چراغ چک روشن شده نمایندگی نوبت داده واسه ۱۰ روز بعد ۳روز بعدش پمپ بنزین ماشین سوخت عوض کردم حالا ماشین دود سیاه میکنه ۱هفته است تو نمایندگی گذاشتم هیچ فايده ای نداره..میگن نمیدونیم عیبش چیه..خدا انشاالله توفیق روز افزون بده شرکت سایپا بازهم از این آشغال ها تولید کنند

    پاسخ
  • سلام .خسته نباشید
    خودرو کوییک من مصرف سوخت بالایی داره درون شهر صدی۱۱ و بیرون شهر صدی۹ تا مصرف می‌کنه …مشکل خودرو چیه ؟

    پاسخ
    • من تازه یه کوییکs گرفتم.۱۴۰۲
      خوب هم ابندی شده والان۴هزارتاهم کارکرده ولی دور موتور در سرعت بالا (4)نهایتا-۱۵۰تا۱۴۵ سرعت اخرشه. و ماشین گاز میخوره ولی بیشترنمیره.این خیلی افتضاحه واسه یه خودرو.
      گفتم احتمالابعدازسرویس دوره ای اول مشکلش حل شه.وگرنه تصمیم دارم سراین موضوع عوضش کنم

      پاسخ
  • کویک sگرفتم یهو شتاب معمولیشم از دست داد هرچی میگازم توی جاده به زور راه میرسه نمایندگی بردم دیاگ زدن هیچ تغییر نکرد موندم چکار کنم هیچ کسی هم سر در نمیاره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up