ریمپ ای سی یو – ریمپ ecu سمند | ریمپ ایسیو سمند | ریمپ ای سی یو سمند

آموزش ریمپ ای سی یوآموزش تعمیرات ecu


ریمپ ای سی یو – ریمپ ecu سمند | ریمپ ایسیو سمند | ریمپ ای سی یو سمند

ریمپ ای سی یو – ریمپ ecu سمند : خودروی ملی سمند که در سه تیپ SE – LX – EF7LX عرضه می شود دارای ای سی یو بوش ۷٫۴٫۹ ( BOSCH ME 7.4.9 ) می باشد . این خودرو دارای محدودیت ها و ایراداتی در ای سی یو خود بوده که این ایرادات با ریمپ ECU قابل حل می باشد . 

حال سوالی که پیش می آید این است که ریمپ ای سی یو چیست ؟

ریمپ ای سی یو به معنی تغییر دادن کدهای و جداول ای سی یو خودرو برای عملکرد بهتر خودرو می باشد .

چرا خودرو باید این ایرادات را داشته باشد ؟

در واقع نمی توان گفت که ایراد است ، در واقع محدودیت هایی است که خودروسازان برای خودروها در نظر می گیرند تا خودرو بتواند در شرایط مختلف جغرافیایی کار کند ( و همچنین از نظر قوانین داخلی کشورها مشکی نداشته باشد ! )

آیا ریمپ به خودرو آسیب می زند ؟

بستگی به آن شخص و یا جایی دارد که عمل ریمپ را انجام می دهد . بسیاری از همکارانی که ریمپ خودرو را انجام میدهند به این صورت عمل می کنند که یک فایل ریمپ خودروی مربوطه ( در اینجا سمند ) را از جایی گرفته ( اصطلاحا به این فایل دامپ گفته می شود ) و این فایل را بر روی هر خودروی سمندی که به آنها مراجعه می کنند کپی می کنند .

ولی در مجموعه ی ما ابتدا فایل ای سی یو خودروی شما خوانده شده و تغییرات ( به صورت کاملا اختصاصی ) بر روی خودروی شما صورت می پذیرد و تغییرات بنا به نیازی که خودروی شما دارد انجام می شود .

پس از ریمپ خودرو چه تغییراتی می کند ؟

در پارسیان صنعت خودرو خدمات زیر در رابطه با ریمپ ای سی یو – ریمپ ecu سمند صورت می پذیرد :

  • حذف کاتاف سمند : یعنی افزایش گاز خوردن و بالا رفتن دور موتور تا جایی که عقربه دور موتور اجازه دهد ! در حالت معمول دور موتور نهایت تا ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ بالا می رود ولی با حذف کاتاف این محدودیت برداشته می شود . 
  • افزایش شتاب سمند : شتاب اولیه خودروی سمند شما افزایش می یابد .( یعنی همان مدت زمان  شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد ) 
  • حذف سنسور دوم اکسیژن سمند : این سنسور یکی از پر دردسر ترین سنسور ها در ایران است و دلیل آن نیز کیفیت نا مطلوب بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت است . خرابی این سنسور بسیار بالاست و علاوه بر هزینه بالا روی عملکرد موتور نیز تاثیر می گذارد . با ریمپ این مشکل نیز برطرف می گردد .
  • حذف سنسور میل سوپاپ : خرابی اسن سنسور نیز بالا است و با ریمپ قابل حذف است . ( پس چرا هست ؟ خب دلیل وجودش به سنسور دور موتور باز می گردد . اگر سنسور دور موتور خراب شود ، سنسور میل سوپاپ باعث روشن شدن خودرو شده و خودرو تا دور ۳۰۰۰ نیز کار می کند ولی در صورتی که حذف شود و سنسور دور موتور نیز خراب شود ، خودرو روشن نمی شود )
  • اصلاح دمای آب سمند ( تغییر عملکرد فن خودرو ) : تغییر عملکرد فن به خصوص در مناطق گرم بسیار ضروری است . چرا که ممکن است خودرو زود به زود جوش آورد . با تغییر عملکرد فن خودرو ، باعث می شود که فن خودروی شما در دماهای پایین تری روشن شود ( فن دور تند و دور کند ) در نتیجه عملکرد موتور نیز بهینه می شود ( چون دیرتر داغ می کند )
  • رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : حتما متوجه شدید که هنگامی که در حالت درجا به پدال گاز فشار وارد می کنید ، بین عمل کردن و فشار دادن پدال یک تاخیر چند میلی ثانیه ای وجود دارد ( که کاملا هم محسوس است ) با ریمپ ای سی یو این مشکل نیز برطرف می شود .
  • افزایش توان موتور سمند : اگر می خواهید توان و گشتاور موتور خودوری شما افزایش یابد باید موتور خودرو را نیز تقویت کنید . برخی از مکانهایی که ریمپ ای سی یو می کنند این نکته را به مشتریان خود توضیح نمی دهند و تنها تبلیغات سوری انجام میدهند و روی کلمه ” افزایش توان موتور ” مانور می دهند . 
  • کاهش مصرف سوخت سمند : این مورد هم مانند مورد قبلی است . این کار شدنی است ولی باعث کاهش بازده موتور می شود .
  • افزایش سرعت جرقه زنی شمع ها


با این توضیحات چنانچه تمایل به ریمپ ای سی یو – ریمپ ecu سمند خود داشتید حتما با ما از طریق فرم زیر و یا شماره های ۰۲۱۶۶۳۶۲۱۸۲ و ۰۲۱۶۶۳۶۳۰۸۲ در تماس باشید !

خدمات تعمیرات خودرو

تعمیر ایسوی و بردهای الکترونیکی تمامی خودروها
  • همچنین جهت هماهنگی برای تعمیرات خودرو خود می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 یا 09101463584 یا 09387080218 تماس حاصل نمایید و یا فرم بالا را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up